Senatorowie nie poparli wystąpienia, by w ustawie o petycjach wpisać sztywny, 14-dniowy termin na publikację skanu petycji na stronie organu, który ją otrzymał.
W trakcie posiedzenia senackiej Komisji ds. Petycji w dniu 25 września rozpatrzono m.in. petycję dotyczącą publikacji treści wnoszonych do instytucji publicznych petycji. Autorzy petycji wnieśli o zmianę ustawy o petycjach, poprzez zobligowanie podmiotu rozpatrującego petycję do zamieszczania na stronie internetowej skanu takiego wystąpienia w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Obecnie, właściwy przepis (art. 8 ust. 1 ustawy) stanowi, że: „Na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego niezwłocznie zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz – w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art. 4 ust. 3 – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana”. Petytorzy podnosili, że byłoby lepiej, gdyby termin był określony, niż pozostawiać to do samodzielnej oceny organu. Zwłaszcza, że na rozpatrzenie petycji są 3 miesiące.
Po krótkiej dyskusji, senatorowie uznali jednak, że obecny przepis jest wystarczająco elastyczny, a sformułowanie „niezwłocznie” oznacza w powszechnym odczuciu termin zdecydowanie krótszy niż 14 dni. Ocenili, że obecna praktyka, wynikająca z obowiązującej ustawy, jest poprawna, a organy nie nadużywają w tym względzie treści przepisów. Dlatego w głosowaniu zdecydowali o niekontynuowaniu rozpatrywania petycji.