Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Linia Współpracy w nowej odsłonie

Na kwietniowym posiedzeniu Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego nastąpiła prezentacja nowej wersji (noszącej numer 2.3 – a zatem w standardzie adekwatnym dla zagadnień informatycznych) Linii Współpracy, czyli mechanizmu współpracy podmiotów publicznych administracji rządowej i samorządowej na rzecz budowy otwartego państwa oraz ukierunkowanych na użytkownika usług e-administracji w Polsce. Daje to szansę na sfinalizowanie prac toczących się od 2010 roku.

Linia Współpracy jest skierowana do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w Polsce, które mogą do niej przystąpić. Od podmiotów przystępujących do inicjatywy Linia Współpracy będzie się oczekiwało:

  1. założenia Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) na ePUAP lub udostępnianie ESP w innym systemie informatycznym zintegrowanym z ePUAP (w szczególności w zakresie wysyłania, odbierania oraz potwierdzania doręczania dokumentów);
  2. wdrożenia usług uniwersalnych (które będą budowane na ePUAP w oparciu o konsultacje z samorządami) leżących w kompetencji danej jednostki;
  3. uruchomienia punktu potwierdzania profilu zaufanego ePUAP oraz zwiększania ich liczby w miarę możliwości technicznych i organizacyjnych;
  4. zachęcania obywateli do korzystania z profilu zaufanego oraz usług e-administracji poprzez działania promocyjno-informacyjne;
  5. zgłaszania dobrych praktyk oraz pomysłów rozwiązania problemów w zakresie tematycznym Linii Współpracy;
  6. upraszczania procedur i redukcji obciążeń administracyjnych nałożonych na obywateli;
  7. współdziałania z wszystkimi podmiotami w imię realizacji celu inicjatywy Linia Współpracy;
  8. zwiększenia transparentności działania i podejmowania decyzji.
  9. prowadzenia działań na rzecz zwiększania kompetencji cyfrowych i zapewnienia dostępu do Internetu dla obywateli w obecnej perspektywie finansowej oraz perspektywie na lata 2014-20;
  10. aktywnego udziału w planowaniu i realizacji działań na rzecz kształtowania cyfrowego społeczeństwa obywatelskiego;
  11. współpracy w zakresie rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej zapewniającej szerokopasmowy dostęp do Internetu.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wskazuje, że przystąpienie do inicjatywy Linia Współpracy będzie zapewniało osiągnięcie następujących korzyści:

  1. Jasność co do pożądanych kierunków rozwoju dla wszystkich stron inicjatywy.
  2. Wsparcie merytoryczne i szkoleniowe dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
  3. Kompleksowe zapewnienie bezpieczeństwa usług i danych na ePUAP.
  4. Zapewnienie odpowiedniej jakości zarządzania tożsamością na ePUAP.
  5. Możliwość skorzystania z gotowych rozwiązań i usług przez podmioty, które będą zainteresowane ich wdrożeniem.
  6. Możliwość wymiany doświadczeń i informacji z innymi podmiotami.
  7. Dostęp do najlepszych praktyk i możliwość ich wdrożenia we własnej jednostce.
  8. Podniesienie jakości świadczonych usług.
  9. Wzrost partycypacji obywateli w życiu publicznym oraz możliwość wykorzystania ich wiedzy w procesach podejmowania decyzji przez administrację publiczną.
  10. Wzrost satysfakcji obywateli z obsługi przez służby publiczne oraz z możliwości wywierania wpływu na procesy rządzenia.
  11. Wdrożenie nowej kultury działania, spójnej dla całej administracji.
  12. Możliwość wpływania na rozwiązania o zasięgu ogólnokrajowym.
  13. Systematyczna wymiana informacji o realizowanych i planowanych projektach informatycznych oraz projektach budowy sieci szerokopasmowych.
Czw., 19 Kw. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski