Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Drogi krajowe w roku 2023

W bieżącym roku kończy się okres realizacji dotychczas obowiązującego Programu Budowy Dróg Krajowych. Konieczność dalszej rozbudowy sieci tych dróg, a także konieczność wypełnienia warunków wstępnych nałożonych przez Komisję Europejską w zakresie wykorzystania środków nowej perspektywy finansowej UE doprowadziły do opracowania nowego Programu – tym razem sięgającego swoim zakresem czasowym roku 2023.

Głównym celem Programu ma być budowa spójnego i nowoczesnego systemu dróg krajowych zapewniającego efektywne funkcjonowanie drogowego transportu osobowego i towarowego. Podporządkowane cele szczegółowe to:

1)      zwiększenie spójności sieci dróg krajowych (kontynuacja istniejących odcinków, budowa węzłów);

2)      wzmocnienie efektywności transportu drogowego (skrócenie średniego czasu przejazdu);

3)      wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego (reedukacja liczby wypadków i ich ofiar);

4)      poprawa dostępu do rynków i usług (połączenie miast wojewódzkich z Warszawą).

Zgodnie z przedłożonym projektem do roku 2023:

1)      mają zostać wykonane prace zapewniające ciągłość następujących szlaków komunikacyjnych:

a)      A1 na odcinku granica państwa (Ostrawa) – Gdańsk (bez odcinka Częstochowa – Tuszy),

b)      A2 na odcinku granica państwa (Świecko) – Mińsk Mazowiecki,

c)      S2 (południowa obwodnica Warszawy),

d)      S3 na odcinku Szczecin – Bolków,

e)      S5 (Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – węzeł A1 Nowe Marzy),

f)       S6 na odcinku Goleniów – Gdańsk,

g)      S7 na odcinkach: Gdańsk – Płońsk oraz Warszawa – Rabka,

h)      S8 (Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok),

i)       S17 (Warszawa – Lublin),

j)       S19 (Lublin – Rzeszów),

k)      S51 (Olsztynek – Olsztyn),

l)       S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – granica państwa w Budzisku;

2)      ma zostać wybudowanych 35 obwodnic: Bełchatowa, Bolkowa, Brodnicy, Brzozowa, Dąbrowy Tarnowskiej, Góry Kalwarii, Inowrocławia, Iłży, Jarocina, Kędzierzyna-Koźla, Kępna, Kłodzka, Kołbieli, Kościerzyny, Morawicy (i Woli Morawieckiej), Myśliny, Niemodlina, Nowego Miasta Lubawskiego, Nowego Sącza (i Chełmca), Nysy, Olsztyna, Opatowa, Ostrowa Wielkopolskiego, Ostrowca Świętokrzyskiego, Sanoka, Stalowej Woli (i Niska), Szczecinka, Tomaszowa Lubelskiego, Ujścia, Wałcza, Wielunia, Zabierzowa, Zatora, Zawiecia (z Porębą) oraz II jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10.

Łączne wydatki na inwestycje zawarte w Programie mają wynieść około 155,9 mld zł.

Projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023” został skierowany do zaopiniowania przez Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska.

Sob., 10 St. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski