Najważniejszą kwestią poruszaną na posiedzeniu Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego w dn. 10 grudnia 2014 roku była informacja Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotycząca procedury wdrażania usług związanych z ewidencją ludności oraz USC.
Szczególnie istotny był sygnał o podjęciu decyzji dotyczącej przesunięcia terminu wejścia w życie nowych rozwiązań z 1 stycznia na 1 marca 2015 roku. Daje to możliwość usunięcia już wykrytych błędów w oprogramowaniu (pozostało jeszcze około 200), przeprowadzenia testów obciążeniowych, pilotażowego wdrożenia systemu teleinformatycznego (będzie to miało miejsce w Warszawie i Kórniku) oraz podłączenia wszystkich gmin do systemu. Zgodnie z ambitnymi planami MSW całość działań ma być zakończona do początków lutego. Czas pokaże na ile uda się to zrealizować.
Zespół ds. Społeczeństwa Informacyjnego zaopiniował pozytywnie bez większych uwag:
1) projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie powiatowej bazy GESUT i krajowej bazy GESUT;
2) projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie bazy danych obiektów topograficznych oraz mapy zasadniczej;
3) projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;
4) Projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie sposobu prowadzenia przez administratora bezpieczeństwa informacji rejestru zbiorów danych.