Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Więcej dróg dla najcięższych ciężarówek

Przystępując do Unii Europejskiej Polska zobowiązała się do dopuszczenia pojazdów o nacisku na oś napędową 11,5t do ruchu na wszystkich drogach tranzytowych leżących w sieci TEN-T oraz polskiej sieci dróg dostosowanej do ruchu takich pojazdów. Obecnie stoimy u progu kolejnego etapu realizacji tego zobowiązania.

Rozszerzenie sieci dróg krajowych, po których będą mogły poruszać się przedmiotowe pojazdy jest bowiem materią rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5t, którego projekt skierowany został do zaopiniowania na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska. Rozporządzenie to wydłuża o 876 km (do 5086 km) długość dróg, na których dopuszczalny jest ruch przedmiotowych pojazdów poprzez uwzględnienie następujących dróg leżących w sieci TEN-T:

  • Nr 5 na odcinkach: Świecie (skrzyżowanie z DK nr 1) – Bydgoszcz – Gniezno – Poznań (skrzyżowanie z DK nr 2 – węzeł „Komorniki”);
  • Nr 7 na odcinku: Elbląg (skrzyżowanie z DK nr 22) – Ostróda – Olsztynek – Płońsk – Warszawa (skrzyżowanie z DK nr 8 – Trasa Armii Krajowej);
  • Nr 9 na odcinku: Rzeszów (skrzyżowanie z DK nr 4) – Babica – Lutcza – Domaradz – Miejsce Piastowe – Dukla – Barwinek – granica państwa;
  • Nr 10 na odcinku: Toruń (skrzyżowanie z DK nr 1) – Lipno – Sierpc – Drobin – Płońsk (skrzyżowanie z DK nr 7);
  • Nr 17 na odcinku: Zakręt (pod Warszawą, skrzyżowanie z DK nr 2) – Garwolin – Ryki – Kurów – Lublin – Piaski,
  • Nr 52 na odcinku: Bielsko-Biała (skrzyżowanie z DK nr 1) – Bielsko-Biała (skrzyżowanie z DK nr 69);
  • Nr 69 na odcinku: Bielsko-Biała (skrzyżowanie z DK nr 52) – Żywiec – Laliki – Zwardoń – granica państwa.

Ze zmianą wymienionego wyżej rozporządzenia skorelowane jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t – skierowane równolegle do Komisji Wspólnej. Drogi podnoszone do standardu 11,5t były bowiem do tej pory uwzględnione w wykazie do rozporządzenia dotyczącego dróg o standardzie 10t.

Czw., 7 Kw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski