Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

S7 na północ od Warszawy coraz bliżej finału – oddano do ruchu 35 km trasy

S7 na północ od Warszawy coraz bliżej finału – oddano do ruchu 35 km trasy fotolia.pl

Kierowcy mogą już korzystać z 35 km dwujezdniowej, trzypasowej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem. Pod koniec października 2025 r. drogowcy oddali do ruchu 9,7 km odcinka Modlin - Czosnów, a teraz udostępniają kolejne 25 km pomiędzy węzłami Modlin i Płońsk Południe.

Rozbudowę drogi krajowej nr 7 od węzła Płońsk Południe do węzła Czosnów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła na trzy odcinki realizacyjne. Wszystkie zadania polegały na dostosowaniu drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej.

Z pierwszego oddanego odcinka pomiędzy Modlinem a Czosnowem kierowcy korzystają od października 2025 r. Od 19 grudnia br. udostępniono kolejne: Modlin - Załuski (12 km) i Załuski - Płońsk Południe (12,9 km). Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.

Realizacja drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Planowany całkowity koszt realizacji trzech odcinków trasy wynosi nieco ponad 2,8 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł.

S7 Czosnów - Warszawa

Do ukończenia S7 pomiędzy stolicą a Trójmiastem został jeszcze odcinek Czosnów – Warszawa, podzielony na dwa zadania realizacyjne. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 9-kilometrowego odcinka pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Prace będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu tej decyzji, co jest planowane w I kwartale 2026 r. Dla ostatniego odcinka, od Kiełpina do Warszawy o długości 12,9 km, przygotowywana jest dokumentacja projektowa na potrzeby uzyskania decyzji ZRID. Odbiór dokumentacji jest planowany w II kwartale 2026 r. Ten odcinek będzie budowany przez wykonawcę wyłonionego w przetargu ogłoszonym po uzyskaniu pozwolenia na budowę (decyzji ZRID).

Źródło: MI

Wt., 23 Gr. 2025 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska