Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kluczowe połączenie między Kamienną Górą a Bolkowem gotowe do użytku

Kluczowe połączenie między Kamienną Górą a Bolkowem gotowe do użytku fot.pixabay

Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał zgodę na użytkowanie nowego odcinka drogi S3, łączącego Kamienną Górę z Bolkowem. Już 31 lipca, pierwsi kierowcy mieli okazję przejechać tą strategiczną trasą, która liczy 16 kilometrów.

Budowa tuneli – kluczowy element inwestycji
Fragment S3 między Bolkowem a Kamienną Górą był jednym z najtrudniejszych i najdłużej realizowanych odcinków. Wyróżnia się on przede wszystkim budową dwóch nowoczesnych tuneli, z których jeden, o długości około 2300 metrów, jest najdłuższym tunelem wydrążonym w skale w Polsce. Tunel został wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak wentylacja, oświetlenie, monitoring, wideodetekcja, nagłośnienie, komunikacja radiowa oraz system wykrywania i sygnalizacji pożaru. Te rozwiązania zapewniają bezpieczne i komfortowe warunki podróży.

Nadzór budowlany – kluczowa rola w realizacji projektu
Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych wpłynęło do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego we Wrocławiu 27 sierpnia 2020 r. Po czterech latach intensywnych prac, inwestor złożył wnioski o pozwolenia na użytkowanie poszczególnych obiektów inżynierskich, co rozpoczęło proces kontroli i oceny. Trwał on od 4 czerwca do 30 lipca br. i zaangażował zespół 15 pracowników nadzoru budowlanego.

Nowo otwarty odcinek S3 liczy 16,1 km, w tym dwa tunele. Dłuższy z nich, o długości 2300 m, można pokonać w zaledwie dwie minuty. Na trasie znajduje się aż 69 obiektów inżynieryjnych, a ograniczenia prędkości wynoszą 80 km/h w tunelach i 120 km/h na reszcie nowej trasy ekspresowej.

Znaczenie międzynarodowe
Droga ekspresowa S3 jest częścią kluczowej trasy dla transportu międzynarodowego, łączącej Skandynawię z północnymi Włochami. W Polsce S3 ma połączyć Bałtyk z pograniczem polsko-czeskim, znacząco ułatwiając transport i poprawiając warunki podróży. Ta inwestycja nie tylko podnosi standard komunikacji na Dolnym Śląsku, ale także wzmacnia pozycję Polski na mapie europejskiego transportu drogowego.

Źródło: GUNB

Pt., 16 Sp. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła