Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Obwodnica Przecławia i Warzymic dostępna dla kierowców

Obwodnica Przecławia i Warzymic dostępna dla kierowców fotolia.pl

Obwodnica Przecławia i Warzymic w województwie zachodniopomorskim została oddana do ruchu. Nowy przebieg drogi krajowej nr 13 to pierwszy etap zmian na trasie od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej. GDDKiA przygotowuje się ponadto do ogłoszenia przetargu na realizację II etapu tej obwodnicy oraz obwodnicy Kołbaskowa.

Obwodnica Przecławia i Warzymic o długości 4,2 km została wybudowana jako dwujezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyśpieszonym) o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Każda jezdnia posiada pobocze utwardzone o szerokości 1,5 m. W ramach inwestycji powstały dwa wiadukty drogowe nad obwodnicą. Na południowym końcu obwodnicy powstało rondo na połączeniu z dotychczasowym przebiegiem DK13. Obwodnica jest wygrodzona od otaczającego terenu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami trasą można poruszać się z prędkością 100 km/h. Na obwodnicy obowiązuje zakaz ruchu rowerów i pojazdów wolnobieżnych oraz pieszych.

Oddana do użytku dwujezdniowa obwodnica rozpoczyna się od ronda Hakena w Szczecinie, a kończy na włączeniu w obecną DK13 na południe od Przecławia. Oddziela ruch tranzytowy od lokalnego. Komunikację lokalną ułatwiają też prowadzące do węzła Przecław drogi wybudowane przez Gminę Kołbaskowo, które zostały oddane do ruchu razem z obwodnicą.

Wkrótce przetarg na budowę nowego węzła z A6 i obwodnicę Kołbaskowa

GDDKiA planuje w najbliższym czasie uruchomienie przetargu na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic, wraz z budową obwodnicy Kołbaskowa. Jest to dalszy etap realizacji nowego przebiegu DK13 od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej. Inwestycja została ujęta w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030.

Drugi etap obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 o długości 2,3 km będzie w przyszłości miał wspólny przebieg z drogą ekspresową S6: Zachodnią Obwodnicą Szczecina, dlatego ten fragment będzie miał parametry drogi ekspresowej.

W ramach zadania powstaną dwa węzły drogowe: położony na zakończeniu oddanego dziś do ruchu odcinka węzeł Siadło Górne łączący DK13 z przyszłą drogą S6 oraz węzeł Szczecin Zachód na połączeniu z A6. Przebudowany zostanie również odcinek autostrady A6 w rejonie przyszłego węzła. Łącznie w ramach inwestycji planowana jest budowa 10 wiaduktów.

Od południa do węzła Szczecin Zachód będzie się włączała obwodnica Kołbaskowa w ciągu DK13, która jest przewidziana do realizacji w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Obwodnica będzie jednojezdniową drogą klasy GP. Trasa będzie miała długość ok. 5,6 km i ominie Kołbaskowo od wschodu. W ramach inwestycji powstaną trzy ronda.

Źródło: MI

Pt., 1 Wrz. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska