Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ma być szybko i bezpiecznie w aglomeracji krakowskiej

Ma być szybko i bezpiecznie w aglomeracji krakowskiej fotolia.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestują ponad 175 mln zł na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. To oznacza krótsze podróże w Małopolsce i aglomeracji krakowskiej. Powstaną 2 nowe przystanki: Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i zmodernizowana stacja Skawina. Poprawią się warunki do przewozu towarów z Krakowa do Oświęcimia.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 26 czerwca 2017 r. umowę o wartości 175 mln zł netto na zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. To kolejna inwestycja PLK w Małopolsce, która tworzy dobre warunki dla rozwoju szybkiej kolei podmiejskiej w regionie.

- Blisko 8 mld zł przewidzianych jest na realizację inwestycji kolejowych w Małopolsce. Efekty prac pozwolą na stworzenie dobrej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich. Skorzystają na tym zarówno mieszkańcy jak i  turyści, wybierający kolej jako wygodny środek transportu w drodze do pracy, szkoły czy w celach rekreacyjnych - napisał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk w liście, który odczytał szef Gabinetu Politycznego Łukasz Smółka.

Pasażerowie pojadą wygodniej

Podróżni w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie, Podborach Skawińskich uzyskają wyższy komfort podróży. Przebudowane zostaną perony. Będą lepiej oznakowanie, oświetlone i dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze i bezpieczne dojścia umożliwią dwa nowe przejścia podziemne w Skawinie. Będzie kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka. W ramach inwestycji PLK wymienią tory, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudują sieć trakcyjną.

- Inwestycja PLK na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie sprawi, że pociąg będzie bardziej konkurencyjny względem samochodu. To ważne dla tych, którzy codziennie dojeżdżają do pracy i szkoły do Krakowa. Poprawa parametrów linii z Krakowa w kierunku Oświęcimia, tworzy także lepsze warunki dla przewozów towarowych - mówi Włodzimierz Żmuda, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Bliżej do pociągu, bezpieczna podróż

Mieszkańcy Krakowa i Skawiny zyskają łatwiejszy dostęp do pociągów dzięki budowie dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny.

Inwestycja PLK obejmie również 37 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 7 mostów. Remont 10 przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h, a towarowe do 80 km/h.

Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2017 – 2020. Inwestycja na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie realizowana jest ze środków budżetowych w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”.

Źródło: mib.gov.pl

Czw., 29 Czrw. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun