Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji odniosło się do zapytania Senatora Roberta Dowhana, dotyczącego skutków wprowadzenia w Polsce możliwości rejestracji samochodów konstrukcyjnie przystosowanych do ruchu lewostronnego, tzw. Anglików.
Jak czytamy w odpowiedzi dane statystyczne w zakresie udziału pojazdów z kierownicą po prawej stronie w wypadkach oraz kolizjach drogowych są gromadzone od dnia 20 sierpnia 2015 roku.
W tym okresie kierujący ww. pojazdami spowodowali 4 wypadki drogowe i 83 kolizje oraz brali udział w 11 wypadkach drogowych i 123 kolizjach. W powyższym okresie miało miejsce ogółem 12.979 wypadków drogowych oraz 143.612 kolizji. W analogicznym okresie w 2014 roku wydarzyło się 13.699 wypadków drogowych oraz 136.451 kolizji. Biorąc pod uwagę wymienione powyżej dane statystyczne, jak również zauważalny spadek liczby wypadków w 2015 roku w porównaniu do 2014 roku, w opinii Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wprowadzenie możliwości rejestrowania pojazdów z kierownicą po prawej stronie nie spowodowało wzrostu zagrożenia w ruchu drogowym.
Jednocześnie resort infrastruktury ustosunkował się do ewentualnego zaprzestania rejestracji tego typu pojazdów, mając na uwadze, iż przedmiot regulacji stanowi realizację wykonania wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (UE) oraz biorąc pod uwagę, iż brak jest obecnie statystyk wypadków z udziałem pojazdów przystosowanych do odmiennego niż obowiązujący w danym kraju kierunku ruchu drogowego, które potwierdzałyby negatywny wpływ takich pojazdów na bezpieczeństwo ruchu drogowego, resort infrastruktury i budownictwa nie planuje obecnie podejmowania działań mających na celu zniesienie możliwości rejestracji samochodów konstrukcyjnie przystosowanych do ruchu lewostronnego.