Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Skutki braku informacji o skargach pasażerów

Skutki braku informacji o skargach pasażerów fotolia.pl

Przewoźnik, który nie przekazał organizatorowi w terminie do 31 marca informacji o liczbie i sposobie załatwienia skarg i reklamacji składanych przez pasażerów w związku z realizacją usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz informacji o liczbie i wysokości przyznanych odszkodowań polega karze pieniężnej w wysokości 1.000 zł.

Karę tę nakłada właściwy organizator, w drodze decyzji administracyjnej. Przepis nie pozwala organowi na luz decyzyjny, to jest dokonywanie oceny przyczyn, z powodu których informacja nie została złożona, jak również miarkowanie wysokości kary pieniężnej. Odpowiedzialność administracyjno-karna ma co do zasady charakter obiektywny i opiera się na samym fakcie naruszenia prawa, który jest podstawą nałożenia sankcji.

Wyrok WSA w Krakowie z 18 listopada 2014 r. sygn. III SA/Kr 1197/14

Źródło: CBOSA

Sob., 13 Gr. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Bernadeta Skóbel