Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów to uniwersalny system automatycznej identyfikacji pojazdów, dokonywanej na podstawie równoczesnego rozpoznawania kształtu pojazdu (samochód osobowy, dostawczy, TIR itd.) oraz jego marki.
System ISKIP składa się z dwóch, w pełni kompatybilnych członów:
- sieci Autonomicznych Punktów Pomiarowych, instalowanych głównie na drogach tranzytowych;
- Centralnego Systemu Statystycznego.
Działanie Inteligentnego Systemu Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów
Krok 1 - Pobranie obrazu pojazdu
Każdy z Autonomicznych Punktów Pomiarowych wyposażony jest w kamerę stale monitorującą przejeżdżające pojazdy.
Krok 2 - Analiza obrazu
Zainstalowane na terminalach oprogramowanie, umożliwia określenie w czasie rzeczywistym wszystkich cech niezbędnych do identyfikacji obrazu zapisanego przez kamerę (numeru tablicy rejestracyjnej, rodzaju/marki oraz koloru pojazdu).
Krok 3 - Przekazanie danych
Zebrane dane trafiają z Automatycznych Punktów Pomiarowych do Centralnego Systemu Statystycznego. Transfer ten odbywa się za pośrednictwem połączenia internetowego lub GPRS.
Krok 4 - Weryfikacja danych
Centralny System Statystyczny dokonuje obliczeń oraz porównania danych z poszczególnych punktów pomiarowych.
Krok 5 - Przekazywanie danych
Dane z systemu w postaci syntetycznych raportów są automatycznie przesyłane do odbiorców.
Najważniejsze czynniki mające bezpośredni wpływ na powstanie projektu ISKIP, to:
- zapotrzebowanie na automatyczne punkty pomiarowe, pozwalające tworzyć pogłębione statystyki ruchu drogowego (natężenie, rodzaj pojazdów, kierunki przemieszczania itp.)
- kierunki rozwoju infrastruktury drogowej, ujęte w wizjach nakreślanych przez wiodące organizacje europejskie, zakładają powstawanie systemów zwiększających bezpieczeństwo. ISKIP doskonale wpisuje się w te założenia.
Źródło: http://www.iskip.edu.pl/