Właściciel samochodu z kierownicą po prawej stronie, któremu w poprzednich latach sądownie odmówiono rejestracji tego pojazdu w Polsce, może teraz wnosić o wznowienie postępowania lub składać nowy wniosek - orzekł 8 lipca Naczelny Sąd Administracyjny.
Tak zamknięto wieloletni sądowy spór dotyczący sprowadzanych do Polski samochodów z kierownicą po prawej stronie, produkowanych dla krajów z lewostronnym ruchem drogowym.
Także Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w orzeczeniu z marca tego roku podkreślił, że państwa UE nie powinny czynić utrudnień z rejestrowaniem samochodów pochodzących z terytorium Unii - nawet jeśli mają układy kierownicze po stronie innej niż obowiązującym w danym państwie.
NSA nie rozstrzygał wprawdzie o dopuszczalności rejestracji w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie, ale otworzył proceduralną furtkę do wniesienia przez właściciela samochodu z kierownicą po prawej stronie, ktoremu w poprzednich latach sądownie odmówiono rejestracji takiego pojazdu w Polsce, wniosku o wznowienie postępowania.