Kampania "Kieruj się rozsądkiem", przygotowana na zlecenie Komendy Głównej Policji, będzie realizowana w trzech odsłonach i zaadresowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem motocyklistów, osób starszych (+60) i pieszych. Trzy spoty (na razie wyemitowano pierwszy z nich) odwołują się do wyobraźni uczestników ruchu drogowego. Emisja rozpoczęła się 1 października i będzie trwać do końca miesiąca na antenie stacji telewizyjnych – TVP1, TVP2, TVN i Polsatu oraz w ich kanałach tematycznych.
- Nie zależało nam na wzbudzaniu w widzach poczucia przerażenia i graniu na silnych uczuciach negatywnych. Nasze spoty w gruncie rzeczy mają wydźwięk pozytywny. Cofamy w nich czas pokazując składowe wypadku, do którego mogłoby nie dojść, gdyby kierowcy zachowali ostrożność i wykazali się większą wyobraźnią - mówi Rafał Forkasiewicz, autor scenariuszy.
Nowa kampania społeczna jest odpowiedzią policji na potrzebę zwiększenia świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Mimo spadku liczby wypadków drogowych i ich ofiar, stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce wciąż jest niezadowalający. W 2012 roku na milion mieszkańców naszego kraju liczba zabitych w wypadkach wyniosła 93 (w Niemczech 44, we Francji 56, w Anglii 28, na Słowacji 55). "Kieruj się rozsądkiem" ma na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego, że prawidłowe zachowania na drodze, życzliwość w stosunku do innych, brak agresji, przestrzeganie przepisów prawa wpłyną na jakość ich życia. Celem kampanii jest zmiana nawyków wśród pieszych, seniorów i motocyklistów, a także kierowców.
Źródło: www.kampaniespoleczne.pl