Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

E-usługi dzięki CEPiK i PESEL

E-usługi dzięki CEPiK i PESEL fotolia.pl

Istotną rolę w budowaniu e-państwa mają systemy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych – CEPiK i PESEL. Jednak obecnie istniejące rozwiązania, ze względu na potrzeby nowoczesnego państwa, wymagają przebudowy, gdyż potencjał obu systemów jest wykorzystywany tylko w niewielkim stopniu. Obywatel nie jest w stanie otrzymać online potrzebnych mu informacji, które w obu systemach już są. Jak informuje resort sytuacja ta ma się jednak zmienić.

Wśród e-usług projektowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, we współpracy z podległym mu Centralnym Ośrodkiem Informatyki, znajdziemy:

  • sprawdzenie historii pojazdu kupowane z drugiej ręki (m.in. liczba właścicieli, zdarzenia ubezpieczeniowe)
  • sprawdzenie własnych danych z bazy kierowców, w tym otrzymanych punktów karnych
  • płacenie mandatu przez internet
  • porównanie informacji o szkołach jazdy
  • przypomnienie o zbliżającym się końcu ubezpieczenia i badań technicznych

a także:

  • złożenie online wniosku o wydanie dowodu osobistego i paszportu
  • zgłoszenie zmiany adresu zameldowania
  • złożenie wniosku o odpis aktu stanu cywilnego
  • sprawdzenie informacji o sobie w bazie PESEL
  • stan realizacji sprawy w urzędzie
  • zgłoszenie kradzieży lub zagubienia dowodu osobistego
  • informacja o upływającym terminie ważności dokumentu.

Ponadto Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny planuje uruchomić portal internetowy, dzięki któremu udostępnione zostaną dane np. dotyczące o przebiegu ubezpieczenia pojazdu czy o braku ubezpieczenia OC. Z tych informacji będą mogli skorzystać zarówno obywatele jak i inne instytucje.

Źródło: MAC

Pt., 7 Czrw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka