Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

ZPP. Stop dla rozporządzeń resortu transportu, budownictwa i gospodarki morskiej

ZPP. Stop dla rozporządzeń resortu transportu, budownictwa i gospodarki morskiej fotolia.pl

ZPP negatywnie opiniuje:

  • projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zmieniające rozporządzenie w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach;
  • projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zmieniające rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.

Nie negując zasadności określania trybu postępowania przy wydawaniu praw jazdy w sytuacjach awaryjnych, Związek sprzeciwia się wydaniu tych rozporządzeń w obecnej sytuacji.

Zdaniem ZPP, dzisiejsze realia są następujące: ponad 2/3 wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego nie ma możliwości pobierania profilu kandydata na kierowcę w systemie teleinformatycznym. Jest to związane z faktem wyboru przez te ośrodki systemu teleinformatycznego wytworzonego przez ITS/Sygnity, który do dnia dzisiejszego nie ma możliwości odczytywania profili kandydatów na kierowców wygenerowanych z posiadanego przez organy rejestrujące systemu opracowanego przez PWPW. Oznacza to, że określona w treści rozporządzenia „awaria" systemu teleinformatycznego ośrodka egzaminowania polegająca na braku możliwości pobrania profilu kandydata na kierowcę, związana z brakiem technicznych możliwości połączenia się z systemem teleinformatycznym organów wydających uprawnienia do kierowania pojazdami nie ma charakteru incydentalnego, lecz trwały – do czasu wprowadzenia odpowiednich zmian w systemie ITS/Sygnity. Oznacza to, że tryb postępowania zaproponowany w przedłożonych rozporządzeniach będzie musiał być regularnie stosowany przez bliżej nieokreślony dłuższy czas. Jest to o tyle problematyczne, że tryb ten wiąże się ze znaczne większym nakładem pracy i środków niż tryb standardowy – a oczywiście nie wiąże się z przyznaniem odpowiednich dochodów rekompensujących zwiększone koszty.

Uniemożliwia to pozytywne odniesienie się do zaproponowanych rozwiązań.

Równocześnie w trosce o liczną grupę obywateli mających w tej chwili znacząco utrudniony (o ile nie uniemożliwiony) proces uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami Związek wzywa ministrów właściwych do spraw transportu, do spraw wewnętrznych i do spraw cyfryzacji do podjęcia natychmiastowych działań mających na celu umożliwienie – zgodnie z obowiązującym prawem – teletransmisji danych między systemami ITS/Sygniy i PWPW.

Wt., 5 Mrz. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: