Instytut Badań Edukacyjnych zachęca do zapoznania się z treścią wersji roboczej publikacji pt. "Profil absolwenta i absolwentki. Droga do zmian w edukacji", która powstała w oparciu o przeprowadzone niedawno konsultacje. Teraz Instytut podejmuje prace nad nadaniem dokumentowi finalnej postaci, w związku z czym prosi o przekazywanie uwag i opinii.
Publikacja, której konsultowanie rozpoczęło się w ostatnich dniach, została sporządzona w ramach kontynuacji działań, które w grudniu ub.r. poskutkowały stworzeniem profilu dla przedszkoli i szkół podstawowych. Prowadzone aktualnie działania na rzecz utworzenia profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych, to kolejny krok w kierunku planowanej reformy systemu edukacji. W związku z tym, w prace zaangażowano liczne grono ekspertów - przedstawicieli szkół, uczelni wyższych, a także świata pracy. W marcu br. grupy złożone z reprezentantów tych środowisk przeprowadziły konsultacje, na kanwie których przygotowana została robocza wersja publikacji.
"Profil absolwenta i absolwentki. Droga do zmian w edukacji", to dokument ilustrujący szereg wyzwań we wdrażaniu profilu absolwenta, a także opisujący poszczególne elementy składające się na to przedsięwzięcie, jak wartości, kompetencje, sprawczość, czy wiedza w obszarach kształcenia. Oprócz założeń teoretycznych, część publikacji poświęcono na zagadnienia związane z realizacją profilu absolwenta w kontekście uwidaczniających się zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych.
Dostępny na stronie internetowej IBE dokument został przekazany do konsultacji i opiniowania, a osoby zapoznające się z nim są proszone o wyrażenie swojego zdania. Instytut czeka na uwagi i inne opinie do 9 kwietnia (środa). Później opracowana zostanie druga wersja projektu, po czym kolejne konsultacje mają doprowadzić do powstania pełnego raportu, który w świetle planów Instytutu ma ukazać się po wakacjach.
Z pełną treścią publikacji możecie Państwo zapoznać się w tym miejscu: ibe.edu.pl
Uwagi należy zgłaszać poprzez formularz
Źródło: IBE