Kluby Młodego Programisty to okazja dla dzieci i młodzieży do nauki kodowania i programowania. Warsztaty wakacyjne startują już na początku lipca w 16 miastach. Już niebawem zostanie uruchomionych 16 punktów warsztatowych, w których dzieci i młodzież będą bezpłatnie uczyć się kodowania i programowania. Kluby Młodego Programisty, bo o nich mowa, to nie tylko jeden punkt warsztatowy w każdym województwie, ale też ogólnodostępne warsztaty online, konkursy i inne działania edukacyjne, których celem jest promocja nauki programowania.
Warsztaty stacjonarne
W Klubach Młodego Programisty dzieci i młodzież pod okiem doświadczonych trenerów i trenerek będą miały okazję do rozwijania kompetencji przyszłości, niezbędnych w trakcie edukacji, jak i przyszłej ścieżki zawodowej. Korzystając z różnorodnej technologii, między innymi pracując z komputerami, robotami, płytkami mechatronicznymi, będą uczyć się programowania, ale także: krytycznego myślenia, współpracy i rozwiązywania problemów. Będą ćwiczyć swoją kreatywność i rozwijać się w innowacyjności. Warsztaty w Klubie Młodego Programisty to też okazja do nauki poprzez zabawę.
Zajęcia, przygotowane z uwzględnieniem różnic rozwojowych dzieci i młodzieży, będą prowadzone dla 3 grup wiekowych uczniów szkół podstawowych:
- dzieci z klas 1-3,
- dzieci z klas 4-5,
- młodzież z klas 6-8.
W każdym z 16 Klubów Młodego Programisty zostaną zrealizowane:
- kursy wakacyjne - tygodniowe kursy w wakacje 2022 r. i za rok w 2023 r. Szczegółowy harmonogram zajęć i uruchomienie rekrutacji pojawi się wkrótce na koncie na Facebooku,
- zajęcia regularne – w trakcie roku szkolnego 2022/2023 w każdym Klubie odbędą się zajęcia cykliczne. Każdy cykl będzie się składał z 10 spotkań warsztatowych. Start już we wrześniu 2022 r.
- warsztaty w trakcie CodeWeek – dedykowane zajęcia w trakcie Europejskiego Tygodnia Kodowania (CodeWeek), w październiku 2022 r.
Łącznie w zajęciach Klubu Młodego Programisty weźmie udział ponad 3000 uczestników i uczestniczek.
Znane jest już 14 z 16 lokalizacji Klubów Młodego Programisty:
- Oleśnicy (woj. dolnośląskie) – w Miejskim Ośrodku Kultury i Sztuki,
- Nakle nad Notecią (woj. kujawsko-pomorskie) – w Nakielskim Ośrodku Kultury im. Zygmunta Kornaszewskiego,
- Nowej Soli (woj. lubuskie) – w Nowosolskim Domu Kultury,
- Chełmie (woj. lubelskie) – w Chełmskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Pauliny Orsetti,
- Skawinie (woj. małopolskie) – w Miejskiej Bibliotece Publicznej,
- Wyszkowie (woj. mazowieckie) – w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej im. C. Norwida,
- Namysłowie (woj. opolskie) – w Bibliotece Publicznej,
- Stalowej Woli (woj. podkarpackie) – w Muzeum Regionalnym,
- Grajewie (woj. podlaskie) - w Muzeum Mleka, podlegającym pod Grajewskie Centrum Kultury,
- Słupsku (woj. pomorskie) – w Miejskiej Bibliotece Publicznej,
- Żywcu (woj. śląskie) – w Żywieckiej Bibliotece Samorządowej,
- Działdowie (woj. warmińsko-mazurskie) – w Miejskiej Bibliotece Publicznej,
- Luboniu (woj. wielkopolskie) – w Centrum Organizacji Pozarządowych przy Urzędzie Miasta,
- Gryfinie (woj. zachodniopomorskie) - szczegółowa lokalizacja pojawi się już wkrótce.
Informacja o lokalizacji klubów w województwie łódzkim i świętokrzyskim pojawi się już niebawem na Facebookowym koncie Klubu Młodego Programisty.
Warsztaty online
Tak jak w pierwszej edycji Klubu Młodego Programisty poza stacjonarnymi warsztatami w całej Polsce zaplanowane zostały też zajęcia online. Ruszą one już we wrześniu 2022 r. W warsztatach będzie można uczestniczyć z każdego miejsca z dostępem do internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania. Przez cały rok szkolny 2022/2023 będą realizowane regularne zajęcia online dla uczniów i uczennic wszystkich klas szkół podstawowych. To jednak nie wszystko. Dodatkowo przygotowywane są dedykowane zajęcia dla rodziców, nauczycieli, nauczycielek, edukatorów i edukatorek.
Źródło: Cyfryzacja KPRM