Członkowie Zespołu opiniodawczo – doradczego Rada Rodziców przy ministrze edukacji narodowej spotkali się 24 września w Sulejówku z Agnieszką Borek, przedstawicielką projektu "Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III". Tematem spotkania i dyskusji były wymagania państwa wobec szkół i placówek edukacyjnych określonych w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Rozmawiano o roli wymagań w rozwoju szkoły, sposobu ich realizacji, roli rodziców w tym procesie. Zainteresowaniem cieszyły się kwestie związane z prowadzeniem ewaluacji zewnętrznej, w której rodzice są ważnym podmiotem i jednym z jej głównych odbiorców. W raportach z ewaluacji zewnętrznej, które są podawane do publicznej wiadomości, rodzice mogą znaleźć ważne dla nich informacje o tym, jak pracuje szkoła. Informacje te mogą być im pomocne przy wyborze przedszkola, szkoły dla ich dziecka.
Uczestnicy zapoznali się z wynikami analizy danych z raportów z ewaluacji dotyczących współpracy rodziców ze szkołami. Z danych zebranych w projekcie wynika między innymi, że niemal wszyscy ankietowani rodzice deklarują, że opinie rodziców są brane pod uwagę przy planowaniu działań szkoły. Okazuje się jednak, iż zakres tych decyzji jest znacznie ograniczony - głównie to decydowanie o tym, dokąd dzieci pojadą na wycieczkę, czy o uroczystościach szkolnych. To zdecydowanie za mało. Istnieje bowiem ogromna przestrzeń do współpracy między rodzicami i szkołami.
Źródło: men.gov.pl