Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Porządki w dyplomach

Porządki w dyplomach fotolia.pl

Tak jak przepisy prawa nakładają na ministra właściwego do spraw oświaty wydanie określonych rozporządzeń regulujących funkcjonowanie szkół powszechnych, tak przepisy te przyznają symetryczne uprawnienia ministrowi właściwemu do spraw kultury i dziedzictwa narodowego w doniesieniu do szkół artystycznych. Przepisy dotyczące obu wymienionych grup szkół powinny być odpowiednio sharmonizowane. W ramach takiej harmonizacji Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego opracował projekt rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych publicznych szkół i placówek artystycznych.

Zaproponowane w nim zmiany – w stosunku do obowiązującego obecnie rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 6 kwietnia 2005 roku – dotyczą w szczególności:
  1. odstąpienia od określania warunków i trybu wydawania oraz wzorów świadectw i innych druków szkolnych wydawanych przez dotychczasowe licea sztuk plastycznych, licea muzyczne i szkoły baletowe, ponieważ wskazane typy szkół nie funkcjonują już w systemie szkół artystycznych;
  2. wprowadzenia przepisu określającego, jakie dane powinny być zawarte w ewidencji wydawanych przez szkoły artystyczne świadectw i innych druków szkolnych. Ewidencja ta ma zawierać: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta;
  3. wprowadzenie możliwości wystawienia przez szkołę artystyczną kształcącą także w zakresie ogólnokształcącym, uczniowi, który uzyskał z obowiązkowych zajęć ogólnokształcących wymaganą średnią ocen oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, poświadczenia spełniania, w zakresie obowiązkowych zajęć ogólnokształcących oraz zachowania, wymagań określonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w zakresie uzyskania promocji z wyróżnieniem lub ukończenia szkoły z wyróżnieniem. Wprowadzenie tego typu dokumentu pozwala na udokumentowanie przez ucznia, który z rożnych przyczyn zaprzestaje nauki w szkole artystycznej kształcącej także w zakresie przedmiotów ogólnokształcących, bardzo dobrych wyników w nauce w zakresie tych przedmiotów;
  4. wprowadzenia możliwości wpisywania na świadectwie nazwy szkoły, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły;
  5. wprowadzenia uregulowania dotyczącego sposobu wskazania na świadectwach lub w dyplomach oraz w arkuszach ocen, adnotacji o poziomie nauczania języka obcego nowożytnego, w przypadku szkoły artystycznej prowadzącej także kształcenie w zakresie przedmiotów ogólnokształcących.

Projekt ma być opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej.

Śr., 15 Czrw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski