Ministerstwo Spraw Wewnętrznych rozstrzygnęło konkurs dla organizacji pozarządowych na przygotowanie ogólnopolskich działań informacyjno-edukacyjnych dotyczących przeciwdziałania zażywania dopalaczy. Najwięcej punktów uzyskała oferta złożona przez Fundację Dialogos. Konkurs był jednym z elementów kampanii „Dopalacze kradną życie”. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych na ten cel przeznaczy 100 tys. zł.
Konkurs skierowany był do organizacji pozarządowych, prowadzących działalność pożytku publicznego w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym. Fundacja Dialogos, która wygrała konkurs, będzie odpowiadała za przygotowanie i rozpowszechnienie materiałów informacyjnych dotyczących symptomów zażycia substancji psychoaktywnych, zasad postępowania dla rodziców i opiekunów w takich sytuacjach, ale także odpowiedzialności karnej za rozprowadzanie nielegalnych substancji. Zadaniem kampanii ma być dotarcie do młodzieży – głównie poprzez media społecznościowe, z których młodzież korzysta najczęściej. Głównym celem działań ma być promowanie mody na życie bez używek oraz uświadamianie o szkodliwości zażywania dopalaczy.
Fundacja Dialogos w ramach zadania przygotuje m.in. reportaż dokumentalny „Dopalacze kradną życie” ukazujący losy ludzi dotkniętych skutkami dopalaczy oraz ich rodzin w tradycyjnym wydaniu książkowym oraz e-bok. Powstanie także portal, który będzie miejscem interaktywnego kontaktu z osobami szukającymi wiedzy, pomocy i wsparcia w zakresie przeciwdziałania dopalaczom. Fundacja stworzy oraz dostarczy do szkół pakiet edukacyjny zawierający m.in. scenariusz zajęć o dopalaczach. Nakręcone zostaną także rozmowy z osobami, które postanowiły walczyć z uzależnieniem od dopalaczy.
Dopalacze Kradną Życie
Kampania „Dopalacze kradną życie” to nazwa akcji profilaktycznej MSW, zainaugurowana 29 lipca w MSW, kiedy to został podpisany pakt przeciwko dopalaczom. Do akcji dołączyło wiele osób m.in. przedstawiciele mediów, środowiska naukowe, sportowcy - oraz instytucji i organizacji pozarządowych. Akcję promuje spot „Taki z Ciebie mocarz”, a jej ambasadorami są Marcin Gortat i Jurek Owsiak.
Kampania „Dopalacze kradną życie” jest rozpoznawalna wśród Polaków. Aż 39% respondentów biorących udział w badaniu „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” przeprowadzonego na zlecenie MSW zadeklarowało znajomość akcji.
Wszystkie informacje dotyczące kampanii na stronie internetowej www.dopalaczekradnazycie.pl.
Źródło: msw.gov.pl