Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rozmawiaj z dzieckiem - rozmowa to wychowanie

Rozmawiaj z dzieckiem - rozmowa to wychowanie fotolia.pl

Znana z kampanii społecznych "Rozwód? Przemyśl to", "Miłość. Lepiej na całe życie" oraz "Pomyśl o dziecku". Fundacja Mamy i Taty uruchomi w listopadzie nową akcję "Rozmowa to wychowanie".

Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Fundacji, wielu rodziców wyraża opinię, że we współczesnym świecie mają już coraz mniejszy wpływ na wychowywanie swoich dzieci. - Dziś wychowują media, popkultura, Internet, rówieśnicy, szkoła, ale nie my, zdaje się mówić część z nich - opowiada Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty.

- Co gorsza, badani deklarują, że coraz chętniej w praktyce rezygnują z podejmowania trudów wychowawczych – dodaje Malina Wieczorek, dyrektor agencji Telescope, odpowiedzialnej za strategię, kreację i produkcję kampanii. Jak wyjaśniają organizatorzy, rodzice tłumaczą to natłokiem codziennych obowiązków, wątpliwościami co do modelu wychowania jaki powinni przyjąć, często czują się niewystarczająco kompetentni ("sam nie wiem do końca jak żyć"), albo chcą, aby ich rolę wychowawczą przejęły instytucje (głównie szkoła), myląc edukację z wychowaniem. Jednocześnie pragną, aby ich dzieci wyrosły na mądrych, szczęśliwych ludzi – czyli były dobrze wychowane. - Chcemy w tej kampanii przypomnieć współczesnym polskim rodzicom, że wychowanie dzieci to ich podstawowy obowiązek, ale też przywilej. Chcemy wzbudzić głębokie przekonanie, że żadne instytucje nie mogą i nie powinny ich w tej roli zastępować - tłumaczy Woliński.

Organizatorzy opracowali strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, za pomocą których chcą dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (25-55 lat, mężczyźni i kobiety, mieszkańcy miast, o różnych postawach światopoglądowych). Główny przekaz kampanii brzmi: "Rozmawiaj z dzieckiem - rozmowa to wychowanie".

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Czw., 7 Lst. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: