Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

MEN: kontrowersyjne puzzle

MEN: kontrowersyjne puzzle fotolia.pl

MEN zamieściło na swojej stronie internetowej informację, w której stanowczo podkreśla, że przypisywanie zabawkom, których celem jest manipulowanie opinią dziecka, waloru edukacyjnego jest niedopuszczalne. Takie działania są nie tylko nieodpowiedzialne, ale przede wszystkim nieetyczne.

Kontrowersyjne puzzle odnoszące się do katastrofy smoleńskiej nie są pomocą dydaktyczną. Wykorzystywane przez nauczycieli -  w czasie lekcji - materiały mają służyć realizacji podstawy programowej.

Należy podkreślić, że w systemie oświaty nie funkcjonuje formalna instytucja polecania przez nauczycieli innym osobom, w tym nauczycielom materiałów do wykorzystania w charakterze pomocy dydaktycznych. Adnotacja, że "układanka jest polecana przez nauczycieli geografii i historii" jest próbą wprowadzenia w błąd odbiorców produktu poprzez stworzenie wrażenia, że jest to produkt rekomendowany przez szereg nauczycieli. Powyższe zabiegi służą jedynie zwiększeniu sprzedaży danego produktu.

źródło: men.gov.pl

Czw., 18 Kw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun