Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Matura 2012 - wyniki zbiorcze

Matura 2012 - wyniki zbiorcze fotolia.pl

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu maturalnego 2012 ze wszystkich sesji egzaminacyjnych (odbyły się maju, czerwcu i sierpniu). Ostatecznie egzamin maturalny zdało 86 proc. przystępujących, czyli 284 755 osób. Nie zdało egzaminu 14 proc., czyli 46 090 osób. Rok wcześniej ostatecznie egzamin zdało 85 proc.

Do egzaminu w trzech sesjach przystąpiły 343 542 osoby ubiegające się o świadectwo dojrzałości. Tegoroczni absolwenci stanowili 96 proc. wszystkich zdających (330  845 osób), pozostali to absolwenci z lat ubiegłych (12 697). To o 1 proc. mniej niż w sesjach roku 2011.

Najczęściej wybieranymi przedmiotami dodatkowymi: były geografia 76 683 - 22 proc., biologia 65 246 - 20 proc., wiedza o społeczeństwie 58 372 - 17 proc., matematyka 57 641 - 15 proc. Większa liczba osób niż w latach ubiegłych zdawała więcej niż 4 przedmioty dodatkowe. Sześć przedmiotów dodatkowych zdawało 148 osób (0,04 proc.) a pięć przedmiotów dodatkowych zdawało 1326 osób (0,39 proc.). Dla porównania np. w 2010 - 6 przedmiotów zdawały tylko 84 osoby.

Analiza wskaźników rozwiązywalności zadań pozwala wyciągnąć wniosek, że zdający coraz lepiej radzą sobie z analizowaniem różnorodnych źródeł informacji (tekstów, map, wykresów, statystyk itp.). Wzrastają, aczkolwiek nieznacznie, wyniki z pisania tekstu własnego (wypracowań). W zakresie matematyki na poziomie podstawowym widoczny jest postęp w umiejętnościach geometrycznych, w dowodzeniu i umiejętnościach probabilistycznych. Natomiast na poziomie rozszerzonym dodatkowo w modelowaniu matematycznym. W sumie tegoroczną maturę z matematyki zdało 88 proc. zdających (ponad 2 punkty procentowe więcej niż w zeszłym roku).

Egzamin maturalny zdawany był z sześciu języków obcych (angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego, francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego). Od roku 2012 zmieniona została formuła egzaminu ustnego z języków obcych. Uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z nowymi zadaniami, które kładły dużo większy nacisk na efektywne porozumiewanie się w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych. W porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększył się odsetek osób, które zdecydowały się przystąpić do egzaminu z języka na poziomie rozszerzonym.

Na poziomie podstawowym zdający najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi umiejętność określania głównej myśli tekstu oraz komunikatywnym przekazaniem informacji w tworzonych tekstach użytkowych. Na poziomie rozszerzonym najlepiej opanowali umiejętność selekcjonowania informacji w tekstach pisanych oraz tworzenia spójnej i logicznej wypowiedzi pisemnej.

Zmieniona została także formuła egzaminu z języków obcych dla absolwentów klas dwujęzycznych. Wyniki pokazują, że absolwenci tych szkół bardzo dobrze opanowali szeroki zakres wymagań określonych dla tego poziomu egzaminu (średni wynik 60 - 75 proc.).

W załączniku informacja Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

źródło: men.gov.pl

Załączniki:
Pobierz ten plik (20120913 matura 2013 calosc.pdf)Wyniki matura 2012145 kB
Sob., 15 Wrz. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun