Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rejestr Danych Kontaktowych – do czego służy?

Rejestr Danych Kontaktowych – do czego służy? fot.pixabay

Zamiast wysyłać pismo do obywatela, urzędnik może do niego zadzwonić. Umożliwia to Rejestr Danych Kontaktowych (RDK). W jaki sposób działa usługa?

Zadaniem Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację, w sytuacji kiedy zamiast wysłać pisma, można do danej osoby zadzwonić.

Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Wystarczy podać numer telefonu i/lub adres e-mail, a urzędnicy zamiast wysyłać pismo – zadzwonią, wyślą e-mail lub SMS.

Urzędnik może skontaktować się i poinformować o:

  • dokumentach gotowych do odbioru, 
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Ponadto, System Rejestrów Państwowych wyśle automatycznie powiadomienie o unieważnieniu dowodu osobistego albo paszportu, jak również o zbliżającym się upływie ważności dowodu osobistego czy paszportu - 90, 60, 30 i 14 dni przed terminem. W przypadku paszportu dodatkowo dostaniesz powiadomienie o przekazaniu paszportu kurierowi.

W sumie swoje dane w RDK zostawiło już prawie 14 milionów obywateli. Od stycznia do teraz, do rejestru dopisało się już ponad 600 tysięcy osób.

Źródło: MC

Wt., 16 Kw. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska