Towarzystwo Urbanistów Polskich wraz ze Związkiem Miast Polskich serdecznie zapraszają do udziału w dwunastej edycji konkursu TUP na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce.
Podstawowe kryteria oceny zgłaszanych przestrzeni odnoszą się do kreowania ładu przestrzennego oraz podnoszenia atrakcyjności danego miejsca. Organizatorzy doceniają rozwiązania poprawiające jakość życia mieszkańców w tym osób niepełnosprawnych, ochronę walorów przyrodniczych oraz podkreślanie dziedzictwa kulturowego przestrzeni, zarówno trwałymi środkami architektonicznymi, jak i oświetleniem, czy innymi formami oddziaływania na percepcję krajobrazu. Ponadto uwagę zwraca się na finansowanie inwestycji i racjonalne wykorzystanie funduszy europejskich, samorządowych i prywatnych.
W pierwszym etapie konkursu przyjmowane będą zgłoszenia przestrzeni publicznych od samorządów, osób fizycznych i prawnych. Wniosek powinien zawierać:
- Nazwę i adres korespondencyjny podmiotu władającego zgłaszaną przestrzenią publiczną.
- Nazwę miejsca (obszaru, terenu, zespołu obiektów, ew. obiektu).
- Adres miejsca zgłaszanej przestrzeni publicznej.
- Prezentację fotograficzną miejsca w formie wydruków lub w wersji cyfrowej.
- Krótkie uzasadnienie wyboru przestrzeni publicznej do zgłoszenia na konkurs.
Wnioski należy składać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź do biura TUP w terminie do 10 marca 2018.
W drugim etapie konkursu właściciele i zarządzający nominowanymi przestrzeniami będą proszeni o przygotowanie szerszego opisu danej inwestycji. Zgłoszenia do drugiego etapu konkursu będą przyjmowane do początku maja 2018.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w czasie Kongresu Urbanistyki Polskiej 20-22 czerwca w Gdyni