Zgodnie z art. 29 ust 1 pkt 12 ustawy – Prawo budowlane pozwolenia na budowę nie wymaga budowa tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z gruntem i przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie określonym w zgłoszeniu, ale nie później niż przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu.
Tymczasowy obiekt budowlany wymaga więc zgłoszenia właściwemu organowi. W zgłoszeniu należy podać termin rozbiórki lub przeniesienia tegoż obiektu w inne miejsce. Ponadto należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć również oświadczenie, o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami.
Jeżeli zgłoszenie budowy tymczasowego obiektu budowlanego nie zawiera terminu jego rozbiórki lub terminu przeniesienia go w inne miejsce, to brak ten nie może zostać usunięty w trybie art. 30 ust. 2 zd. 2, gdyż dyspozycja tegoż przepisu dotyczy wyłącznie uzupełnienia dokumentów.
W związku z niewskazaniem w zgłoszeniu terminu, o którym mowa powyżej organ ma prawo wnieść sprzeciw w drodze decyzji.
Źródło: Orzecznictwo NSA