12 kwietnia br. weszła w życie nowelizacja ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, która doprecyzowuje przepis regulujący wyznaczanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta terminu na wnoszenie uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zmiana polega na wprowadzeniu prawidłowego odesłania do przepisu, dotyczącego ogłoszenia, w którym podawany jest ten termin.
Ponadto, w nowelizacji doprecyzowane zostały przepisy regulujące wnoszenie uwag do projektu planu miejscowego w formie elektronicznej z bezpiecznym podpisem elektronicznym. Uściślono, że chodzi o podpis elektroniczny w rozumieniu ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym. Nowelizacja dała też możliwość składania uwag do projektu planu miejscowego przy użyciu profilu zaufanego ePUAP oraz za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
Sejm VII kadencji uchwalił nowelizację 8 marca 2013 r., a prezydent podpisał ją 22 marca 2013 r.
Ustawa wchodzi w życie 12 kwietnia 2013 r.
Źródło: Sejm RP