Polska Izba Turystyczna pyta Polaków w postach na Facebooku czy boją się pająków, burz, huraganów, a może pożaru w domu? Jest to element kampanii, w której zwraca się uwagę na lęki Polaków i wskazuje, że te najważniejsze mogą być ubezpieczone.
„Mapa ryzyka Polaków” to raport, którego podstawą są badania dotyczące tego, jak postrzegamy swoje obawy. Badanie wśród ankietowanych zostało przeprowadzone tuż przed rozpoczęciem pandemii, w lutym 2020 roku i powtórzono je po roku. Respondenci byli pytani o 40 negatywnych zdarzeń mogących pojawić się w życiu, a przy każdym z tych zdarzeń otrzymywali dwa dodatkowe pytania:
- Jak bardzo się tego boisz?
- Jak bardzo uznajesz to za prawdopodobne w swoim życiu?
Polska Izba Ubezpieczeń rozpoczęła kampanię w mediach społecznościowych. Stworzono dedykowany tej akcji hasztag #czegosieboisz, pod którym można podzielić się tam swoimi obawami na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Dodatkowo do zaznajomienia się z raportem „Mapa ryzyka Polaków” i rozmowy o własnych lękach zachęcać będą reklamy Google Display Network.
Poniżej dziesięć głównych obaw Polaków:
Z raportu dowiadujemy się że:
- Główne obawy Polaków mogą być ubezpieczone.
- Trzy główne obawy Polaków są takie same bez względu na wiek, płeć i miejsce zamieszkania.
- Za coraz bardziej prawdopodobne uznajemy ryzyka związane z pogodą i ociepleniem klimatu.
- Kobiety obawiają się bardziej niż mężczyźni wszystkich zbadanych 40 rodzajów ryzyka.
- Ósmą najistotniejszą obawą Polaków są wypadki samochodowe.
- 83 proc. Polaków uważa, że ubezpieczenia są przydatne, gdy w życiu dzieją się złe rzeczy.
Kampania potrwa do 30 września i towarzyszy premierze „Mapy ryzyka Polaków” – ranking najistotniejszych trosk społeczeństwa i związanych z tym potrzeb ubezpieczeniowych.
Więcej informacji tutaj.
Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń