Ostatnimi czasy, coraz częściej w czasie pracy zaglądamy do sklepu online i wrzucamy coś do koszyczka.
Z analizy przeprowadzonej przez serwis CareerBuilder wynika, że aż 53% pracowników w czasie pracy robi zakupy online. Najczęściej robią to pracownicy branży IT. Kupuje przez internet w czasie pracy około 68% pracowników. Na drugim miejscu są pracownicy sektora finansów (65%), a na trzecim sprzedaży (63%). Wśród pracowników branży hotelarsko gastronomicznej zakupy online robi 54% pracowników, zaś sektora opieki zdrowotnej 53%. Pracownicy transportu mają mniej czasu na siedzenie w sieci i odpowiednio rzadziej kupują online (42%). Ze zrozumiałych względów najmniej kupują pracownicy produkcyjni (40%).
Pracodawcy bezsilni?
Mimo tego, że pracodawcy chcieliby jak najmocniej ograniczyć marnowanie czasu przez pracowników (co oznacza też robienie prywatnych zakupów w czasie pracy), to tak naprawdę obecnie jest to już wręcz niemożliwe. Posiadamy wszak prywatne komórki i tablety oraz mnóstwo gigabajtów internetu od operatorów. Nie potrzebujemy już nawet firmowego wi-fi, dlatego pracodawcy niewiele mogą z takim zachowaniem zrobić...
Źródło: careerbuilder.com oraz infopraca.pl