Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

7 sposobów które pomogą z nawałem pracy

7 sposobów które pomogą z nawałem pracy fotolia.pl

Nawał pracy doprowadza do sytuacji w których czujemy się zapracowani. Ciągle piętrzące się zadania sprawiają że wyznaczony cel zaczyna się gubić, a to nic innego jak kolejne nadgodziny by to wszystko poskładać na nowo. A gdzie w tym wszystkim choćby trochę czasu na odpoczynek ?

Oto 7 porad pomagających spokojniej pracować, ograniczając stres i pozwalających znaleźć chwilę na odpoczynek.

1. Świadomość celu
Praca to ciągłe dążenie do osiągania wytyczonych celów. Jeśli mamy je wyznaczone, to dobrze też, mieć je zapisane gdzieś pod ręką. W każdej chwili można sobie zerknąć i przypomnieć co obecnie robimy. Pomoże to w niezaplątaniu i pominięciu czynności.

2 Organizer zadań
Istnieją aplikacje zarzadzania zadaniami. Przydatne oprogramowania, pomagające w łatwy i przejrzysty sposób zaplanować wszystkie przedsięwzięcia na dany dzień i godzinę oraz przypominać o konieczności ich rozpoczęcia. Aplikacje potrafią również oszacować mniej więcej czaspotrzebny na realizację wyznaczonych zadań.Dodatkowo odhaczanie punkt po punkcie wykonanych zadań motywuje do dalszych działań.

3. Nie
Należy nauczyć się częściej mówić„nie”, czyli odmawiać udzielania pomocy innym współpracownikom, gdy sami mamy wiele spraw na głowie. Jednak trzeba to robić w sposób stanowczy, zarazem łagodnyby nie wyjść na dziada. Tylko wtedy uzyskamy czas na pracę w skupieniu i niezbędną regenerację. 

4. Wyłącz synchronizację i powiadomienia
W trakcie wykonywania zadanie nie ma nic gorszego dla produktywności jak odrywanie uwagi od pracy -odbieranie nowego  e-maila w skrzynce.  Dlatego należy wyłączyć powiadomienie o nowych emailach w trakcie realizacji ważnych przedsięwzięć.

5. Listy kontrolne
Tworzymy listę z wypunktowanymi najczęściej powtarzalnymi czynnościami w pracy. Taka lista zwiększy prawdopodobieństwo że nie pominiemy czegoś z rutyny, a głowa nie będzie zaprzątana problemami czy przypadkiem czegoś nie zapomnieliśmy zrobić.

6. Szablony
Jeśli wysyłamy sporą ilość e-mailów lub przygotowujemy podobne dokumenty i zdarzają się takie, które są do siebie podobne, to przygotujmy dla nich wspólny szablon. Zamiast pisać e-maila od początku, wykorzystujemy utworzonepoprzednio szablonyi  zaoszczędzamy nawet kilka godzin tygodniowo.

7. Przegląd tygodnia
Czyli taki czas na refleksję. Wyznaczamy sobie w tygodniu jedną godzinę na spotkanie z samym sobą. Podsumowujemy mijający tydzień oraz tworzymy plan działańna przyszły. Przeprowadzamy przy tym selekcję zadań od najważniejszych do tych mniej ważnych i wprowadzamy je np. do ww. aplikacji, by mieć wszystko pod kontroląi dodatkowe przypomnienie o obowiązkach.

Źródło: focus.pl

Czw., 31 Mrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: