Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Prezent dla środowiska. Jak być eko?

Prezent dla środowiska. Jak być eko? fotolia.pl
Centrum UNEP/GRID-Warszawa zachęca do zmiany swoich codziennych nawyków i przyzwyczajeń w taki sposób, by zmniejszać ślad klimatyczny poszczególnych osób i ich gospodarstw domowych. Wyjmowanie ładowarek z gniazdka, rezygnacja z używania trybu "stand by" czy racjonalne zakupy – każdy może zdecydować, co konkretnie zrobi, by chronić środowisko naturalne. Wiele indywidualnych, pozornie drobnych wyborów, których codziennie dokonują miliardy ludzi na Ziemi, bezpośrednio przekłada się na tempo zmian klimatycznych - wyjaśniają organizatorzy akcji.
 
Wprowadzając w swoje codzienne życie niewielkie zmiany możemy realnie chronić przyrodę – przekonuje Małgorzata Konkol, koordynator kampanii. Wbrew pozorom nie potrzeba heroicznych wyrzeczeń. Wystarczy np. zadbać o uszczelnienie kranu czy pamiętać, że baterie nie mogą trafiać do kosza z innymi domowymi śmieciami – dodaje.
 
Na portalu www.ekoprezent.org udostępniane są materiały edukacyjne dotyczące zmian klimatycznych. Można obejrzeć tematyczne animacje, zagrać w e-gry czy pobrać demotywatory. Co tydzień na stronie kampanii będą pojawiać się kolejne ekogadżety - m.in. ekokrzyżówki, dzwonki na telefon, minikomiksy. W planach są także porady ekspertów i konkursy.
 
Wiosną można będzie uczestniczyć w fotokonkursie "Mój ekodzień" i pokazać, jak w praktyce wygląda realizacja ekopostanowień. Najciekawsze zdjęcia zostaną pokazane na wystawie, którą będzie można obejrzeć w wybranych centrach handlowych. Kampanię podsumuje piknik edukacyjny zaplanowany na koniec czerwca br.
 
Firmy, które w swoich strategiach odpowiedzialnego biznesu szczególny nacisk kładą na kwestie związane z ochroną środowiska mają możliwość aktywnego włączenia się w kampanię, m.in. poprzez udział w seminariach dla kadry zarządzającej i szkoleniach pracowników z zakresu ekojazdy. Firmy partnerskie kampanii otrzymają także materiały edukacyjne dla swoich pracowników.
 
Źródło: www.kampaniespoleczne.pl
Czw., 30 St. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: