Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

COI: Nowa usługa EZD RP wspiera cyfryzację administracji

COI: Nowa usługa EZD RP wspiera cyfryzację administracji fotolia.pl

Centralny Ośrodek Informatyki (COI) rozpoczyna prace nad stworzeniem nowej usługi typu SaaS do aplikacji Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją RP (EZD RP). Rozwiązanie rozwijane wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK pozwoli na szybszą obsługę dokumentów, automatyzację procesów urzędowych, a także ułatwi integrację z innymi e-usługami w administracji. Będzie dostępne bezpłatnie, a skorzysta z niego nawet 300 tysięcy urzędników.

Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją RP to narzędzie, które ma wesprzeć urzędy w prowadzeniu spraw w formie elektronicznej, bez konieczności drukowania czy przenoszenia dokumentów. Rozwiązanie jest rozwijane przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK i COI.

W jego ramach Centralny Ośrodek Informatyki pracuje nad udostępnieniem usługi typu SaaS (Software as a Service), tworząc narzędzie umożliwiające integrację różnych systemów informatycznych na jednej platformie. Dzięki temu poszczególne urzędy będą mogły w łatwy sposób skorzystać z elektronicznego zarządzania dokumentacją, bez potrzeby rozwijania własnej infrastruktury informatycznej, inwestowania w sprzęt czy oprogramowanie. Otrzymają za to wsparcie techniczne i serwis. Usługa zostanie udostępniona bezpłatnie dla 300 tys. urzędników.

Cyfrowa rewolucja

Wspólna urzędowa architektura pozwoli na przepływ informacji i łatwiejszą wymianę danych pomiędzy urzędami, umożliwi to dostęp do narzędzi analitycznych i ułatwi koordynację działań pomiędzy jednostkami. System będzie można elastycznie dopasowywać do zmieniających się potrzeb administracji publicznej. Dzięki temu, że rozwiązanie oparte zostanie na Rządowej Chmurze Obliczeniowej, informacje i dane pozostaną w pełni zabezpieczone.

- Wdrożenie narzędzi EZD przełoży się na przyspieszenie cyfrowej rewolucji w administracji publicznej - mówi Radosław Maćkiewicz, Dyrektor COI. – Udostępnienie nowej usługi w formie chmurowej (SaaS EZD RP), za które w tym projekcie odpowiada Centralny Ośrodek Informatyki, przyczyni się do likwidacji bariery technologicznej pomiędzy podmiotami publicznymi. To dobra wiadomość szczególnie dla mniejszych urzędów, które w ten sposób otrzymają dostęp do najwyższej klasy rozwiązań w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów. Zyskają wszyscy - zarówno administracja jak i obywatele.

Nowa jakość w działaniu administracji

Elektroniczne zarządzanie dokumentacją to kolejny krok w upraszczaniu komunikacji pomiędzy urzędami a obywatelami. System stanowi uzupełnienie dostępnych już usług dla administracji publicznej w rozwój których zaangażowany jest COI, m.in. e-Doręczeń, pozwalających na prowadzenie cyfrowej korespondencji urzędowej czy ePłatności, które umożliwiają regulowanie należności urzędowych z poziomu aplikacji mObywatel oraz serwisu webowego.

Rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki nowa usługa SaaS EZD RP pozwoli urzędnikom na uproszczenie procesów i przyspieszy realizację zadań. Z kolei obywatele będą mogli szybciej i łatwiej uzyskać dostęp do informacji i usług oferowanych przez urzędy. Jest to również rozwiązanie najbardziej efektywne kosztowo z punktu widzenia Budżetu Państwa.

Źródło: IP

Śr., 9 Kw. 2025 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska