Caofeidian to miasto, którego blisko 100 proc. potrzeb energetycznych będzie zaspokajanych ze źródeł energii odnawialnej. Skoordynowanie rozwiązań w zakresie budownictwa, infrastruktury i zarządzania odpadami ma sprawić, że stanie się ono najbardziej ekologicznym miastem na świecie.
Caofeidian powstaje w odległości około 200 km na południowy wschód od Pekinu. Potrzeby energetyczne miasta będą w 95 proc. zaspokajane ze źródeł energii odnawialnej, co sprawi, że emisja dwutlenku węgla do atmosfery na tym obszarze zostanie ograniczona do minimum. Projekt eko-miasta oparty został na koncepcji trzech zintegrowanych strumieni: odpadów (od minimalizacji i wstępnego sortowania z gospodarstw domowych do ostatecznej ekstrakcji energii i materiałów), wody i energii. Ma to na celu optymalne wykorzystanie posiadanych surowców. Rozwiązanie to ma w znacznym stopniu zmniejszyć koszty utrzymania miasta, którego populacja ma liczyć ponad milion mieszkańców. Dzięki wykorzystaniu najnowszych trendów urbanistycznych i technologicznych, projektanci Caofeidian w pełni skoordynowali rozwiązania w zakresie infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, dostaw energii i wody oraz gospodarki odpadami i transportu. Zrównoważone budownictwo zakłada, że wytwarzane w nich odpady w formie ścieków i odpadów stałych mają być utylizowane i przekształcane w biogaz, centralne ogrzewanie i paliwo do transportu publicznego. Caofeidian ma być nie tylko w pełni przyjazne ekologicznie, ale również zdecydowanie tańsze w utrzymaniu, dzięki skutecznej gospodarce posiadanymi surowcami. Wstępne analizy wskazują, że w chińskim mieście będzie mogło zamieszkać ponad milion mieszkańców. To liczba zbliżona do statystyk jednego z trzech tzw. brudnych punktów na mapie Unii Europejskiej – Krakowa. W rankingu Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego Environmental Science and Technology - Kraków został wybrany jednym z najbardziej zanieczyszczonych obszarów na mapie Unii Europejskiej, wspólnie z krajami Beneluksu oraz Północnymi Włochami. Podobne do Caofeidian projekty zaplanowane zostały także dla Masdar City w Zjednoczonych Emiratach oraz innym chińskim mieście - Dogtan. Inwestycje te opierają się jednak głównie na ograniczeniu ruchu samochodowego oraz - podobnie jak w wypadku