Gazeta Puls Biznesu donosi o największej inwestycji w historii Łodzi. Przebudowa tamtejszego dworca Łódź Fabryczna kosztować będzie 1,7 mld zł. Projekt ma dofinansowanie z PO Infrastruktura i Środowisko. Inwestorem jest spółka PKP PLK, która wyłoży 1,3 mld, samorząd miasta 413 mln zł i grupa PKP 57,5 mln zł. Podpisana została już umowa z konsorcjum wykonawców. Łódź Fabryczna ma być zamknięta w październiku lub listopadzie, obsługę ruchu kolejowego przejmie stacja Łódź Widzew. Nowy dworzec ma być oddany za 3,5 roku w 2014.
W ramach przedsięwzięcia dworzec i tory kolejowe na terenie 30 ha zostaną schowane 16 m pod ziemią. A 8 m pod powierzchnią powstanie pętla autobusowa i parkingi. Na powierzchni zaś znajdzie się nowy układ drogowy i tramwajowy. - Mamy nadzieję, że w związku z realizacją tego projektu powstanie również podziemny tunel, który połączy dotychczas nigdy niepołączone dwie stacje: Łódź Fabryczną i Łódź Kaliską, z którego mogłyby w przyszłości korzystać koleje wysokich prędkości – mówi wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak. Samorząd kończy przejmowanie od PKP, zakładu energetycznego i gazowni terenów sąsiadujących z dworcem. W zamian za nie dotychczasowi właściciele dostają od komunalne tereny położone w innej części miasta. Samorząd planuje też wyburzenie części kamienic przeznaczonych do rozbiórki, zlokalizowanych w sąsiedztwie dworca, dzięki czemu powstanie nowa przestrzeń do zagospodarowania.