Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Władze związku metropolitarnego: zarząd

Władze związku metropolitarnego: zarząd fotolia.pl
Zarząd jest organem wykonawczym związku metropolitalnego.
 
Członkostwo w zarządzie
W skład zarządu wchodzi 3 członków, w tym przewodniczący zarządu. Członkiem zarządu nie może być osoba, która nie jest obywatelem polskim.
Członkostwa w zarządzie nie można łączyć z:
1)  członkostwem w organie jednostki samorządu terytorialnego;
2)  pełnieniem funkcji wójta, burmistrza, prezydenta miasta lub ich zastępców;
3)  wykonywaniem funkcji wojewody lub wicewojewody.
 
Powoływanie zarządu
Zarząd jest wybierany przez zgromadzenie. Przewodniczący zarządu jest wybierany bezwzględną większością głosów ustawowego składu zgromadzenia, w głosowaniu tajnym.
 
Zadania zarządu
Zarząd wykonuje zadania związku metropolitalnego niezastrzeżone na rzecz zgromadzenia.
Do zadań zarządu należy w szczególności:
1)  wykonywanie uchwał zgromadzenia;
2)  gospodarowanie mieniem związku metropolitalnego;
3)  wykonywanie budżetu związku metropolitalnego;
4)  kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności jednostek organizacyjnych związku metropolitalnego, w tym zatrudnianie i zwalnianie ich kierowników.
Zasady i tryb działania zarządu określa statut związku metropolitalnego. Uchwały zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu zarządu w głosowaniu jawnym, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.
 
Absolutorium dla zarządu
Uchwałę w sprawie udzielenia zarządowi absolutorium zgromadzenie podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu zgromadzenia. Nieprzyjęcie tej uchwały jest równoznaczne z przyjęciem uchwały w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium. Natomiast uchwała zgromadzenia w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium jest równoznaczna ze złożeniem wniosku o odwołanie zarządu, chyba że po zakończeniu roku budżetowego zarząd został odwołany z innej przyczyny.
Zgromadzenie rozpoznaje wniosek, o odwołanie zarządu na sesji zwołanej nie wcześniej niż po upływie 14 dni od podjęcia uchwały w sprawie nieudzielenia zarządowi absolutorium. Po zapoznaniu się z opinią komisji rewizyjnej na temat wykonania budżetu i jej wnioskiem w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi, zgromadzenie może odwołać zarząd większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu zgromadzenia, w głosowaniu tajnym.
 
Do odwołania zarządu z innych przyczyn i rezygnacji zarządu lub poszczególnych jego członków stosuje się odpowiednio przepisy art. 37-40 ustawy o samorządzie województwa, dotyczące odwołania marszałka województwa, złożenia rezygnacji przez marszałka województwa, odwołania albo rezygnacji całego zarządu województwa, złożenia rezygnacji z członkostwa w zarządzie.
Nieprzypisany: Nieprzypisany
Wt., 15 Mrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka