W raporcie "Społeczeństwo informacyjne w Polsce" GUS pokazał też jak polskie firmy korzystają z możliwości załatwiania spraw urzędowych przez Internet. Okazuje się, że przedsiębiorstwa wykorzystują Internet w kontaktach z organami administracji publicznej coraz częściej, ale nadal głównie w takich celu pozyskiwania informacji i pobierania formularzy.
Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że z usług e-administracji najczęściej korzystają przedsiębiorstwa duże i to właśnie one są głównymi odbiorcami wśród przedsiębiorców. Odzwierciedleniem tego faktu są dane, które wskazują że w 2009 r. aż 99% z nich kontaktowało się z administracją publiczną za pośrednictwem Internetu. Analizując dane za lata 2006-2009 zaobserwować można znaczny wzrost zainteresowania tego rodzaju usługami. W podziale na rodzaje prowadzonej działalności, z e-administracji najchętniej korzystają firmy zajmujące się produkcją energii elektrycznej, gazu i ciepła (99% w 2009 r.), związane z obsługą rynku nieruchomości (97% w 2009 r.) oraz z działalnością finansową i ubezpieczeniową (97% w 2009 r.).
W latach 2006-2009 firmy najczęściej korzystały z możliwości pobierania i wysyłania wypełnionych formularzy oraz pozyskiwaniem informacji. Przodują pod tym względem firmy duże lecz i średnie nie pozostają daleko w tyle. I tak pierwsze z nich, spośród wszystkich objętych badaniem, aż w 99% w 2009 r. skorzystały z formy odsyłania wypełnionych formularzy drogą on-line zaś średnie w 97%. Trochę słabiej pod tym względem wypadły przedsiębiorstwa małe, w 2009 r. 87%.
Pełny raport dostępny jest na stronie GUS
Źródło: www.computerworld.pl / fot. www.sxc.hu