Będąc w pracy lub w urzędzie wielu z nas zastanawia się czy wchodząc do zamkniętego pokoju/gabinetu powinniśmy pukać do drzwi, czy też nie? Wśród nas jest zapewne wielu zwolenników pukania do drzwi i równie tyle samo przeciwników. Czy w ogóle istnieją jakieś ogólne zasady dotyczące pukania do drzwi ?
Otóż jak twierdzi znawca dobrych manier – jeden z ekspertów portalu internetowego „wieszjak.pl”:
A) Powinniśmy pukać, gdy:
- wchodzimy po raz pierwszy do pokoju i nie wiemy, kto się w nim znajduje (pukamy i czekamy na zaproszenie).
- chcemy wejść do pokoju/biura naszego przełożonego/szefa.
B) Nie musimy pukać gdy :
- w pokoju, do którego wchodzimy pracuje więcej niż pięć osób i ich praca polega na obsługiwaniu interesantów,
- po raz kolejny w tym samym dniu wchodzimy do tego samego pokoju – często jest to pokój, z którego korzysta wiele osób lub praca przebywających tam osób polega na przekazywaniu innym informacji (sekretariat, punkt informacji itp.)
- drzwi pokoju są uchylone – może to być znak, że pracująca w nim osoba wykonuje takie zadania, że czyjeś wtargnięcie nie będzie wielką przeszkodą.
- drzwi wykonane są z przezroczystego tworzywa lub szkła.
Pamiętajmy również, że jeśli drzwi były zamknięte, po załatwieniu sprawy i wyjściu również je zamykamy, gdy były uchylone – takimi też je pozostawiamy.
Źródło: wieszjak.pl oraz savoir-vivre.pl