Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jednolita ewidencja stowarzyszeń

Jednolita ewidencja stowarzyszeń fotolia.pl

Do zaopiniowania przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego wpłynął projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów.

Projekt to wykonanie delegacji ustawowej, określonej w art. art. 40 b ust. 7 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, zgodnie z którym minister właściwy do spraw administracji publicznej określa sposób prowadzenia ewidencji, jej wzór oraz szczegółową treść wpisów w ewidencji w zakresie, o którym mowa w art. 40b ust. 1 ustawy, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia przejrzystości, kompletności i dostępności do danych zawartych w ewidencji.

Zgodnie z projektem, wpis do ewidencji jest dokonywany na podstawie wniosku złożonego do organu nadzorującego stowarzyszenie zwykłe. Ewidencja może być prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej. Wyboru sposobu prowadzenia ewidencji dokonuje starosta. Ewidencja prowadzona jest zgodnie z określonym w rozporządzeniu wzorem. Ewidencję wypełnia się odręcznie, maszynowo lub komputerowo.

W projekcie rozporządzenia określono szczegółową treść wpisów, którą organ nadzorujący stowarzyszenie zwykłe jest zobowiązany odnotowywać w ewidencji. Celem ww. zapisów jest ujednolicenie prowadzonych przez starostów treści wpisów do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Ewidencja będzie jawna i udostępniana na stronie BIP nadzorującego starostwa.

Jak wskazano w uzasadnieniu projektu, wprowadzenie przedstawionych rozwiązań powinno spowodować ujednolicenie i przyspieszenie procedur ewidencjonowania stowarzyszeń zwykłych.

Pt., 25 Mrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka