Ochotnicy Naszej Gminy to konkurs grantowy Fundacji BGK. Jego celem jest wsparcie jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej w zakupie sprzętu, który umożliwi im wypełniać swoją misję.
Celem konkursu jest wsparcie finansowe jednostek OSP, aby ułatwić im funkcjonowanie. Pomoc ukierunkowana jest w szczególności na jednostki, które potrzebują podstawowego sprzętu. Umożliwienie jego zakupu pomoże strażakom, jak i zwiększy poczucie bezpieczeństwa wśród lokalnej społeczności.
W ramach programu, dofinansowanie może być przeznaczone na zakup:
- Zakup Sprzętu/Wyposażenia związanego z realizacją zaplanowanych działań w ramach Projektu z poniższych kategorii:
- wyposażanie indywidualne i środki ochrony indywidualnej;
- pompy pożarnicze;
- armatura i osprzęt pożarniczy;
- sprzęt i narzędzia ratownicze i pomocnicze;
- sprzęt oświetleniowy, sygnalizacyjny i łączności;
- sprzęt ratownictwa medycznego, wodnego i przeciwpowodziowego, drogowego i technicznego, chemicznego, ekologicznego i wysokościowego.
- Materiały/pomoce/gadżety potrzebne do realizacji zajęć/pokazów (np. pierwszej pomocy, zachowania w razie wypadku samochodowego czy wybuchu pożaru), max. 1000,00 zł brutto – koszt nieobowiązkowy;
- Usługa księgowa, związana z Projektem, max. 500,00 zł brutto – koszt nieobowiązkowy.
Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego.
W III edycji Ochotnicy Naszej Gminy nie mogą wziąć udziału grantobiorcy z poprzedniej edycji. W programie wygra maksymalnie łącznie 30 najlepszych projektów, które zostaną dofinansowane na kwotę 30 000 zł.
Termin składania wniosków upływa 18.03.2022 r. Wniosek można złożyć tutaj.
Źródło: BGK