Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Działania cyfrowe uwzględnione w FERS - edukacja

Działania cyfrowe uwzględnione w FERS - edukacja fotolia.pl

Na ostatnim VI posiedzeniu Komitetu Monitorującego program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego rekomendowano m.in. realizację dwóch projektów niekonkurencyjnych, zgłoszonych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa, dotyczących działań na rzecz poprawy dostępności cyfrowej.

Jedno z działań to projekt szkoleniowy, mający na celu zwiększenie liczby specjalistów ds. dostępności cyfrowej w Polsce.

Drugi projekt ma natomiast na celu utworzenie sieci dostępności cyfrowej, składającej się z ekspertów w tej dziedzinie, która ma stanowić forum wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w tym obszarze.

W wykazie działań cyfrowych uwzględnionych w FERS znalazło się m.in. działanie 01.04 dotyczące rozwoju systemu edukacji.

Typy projektów w dziale „Edukacja” wraz z opisem działań przedstawia się następująco:
typ projektów: 1. Kształcenie i doskonalenie kadr systemu oświaty
Działania edukacyjne dla kadr systemu oświaty i JST w obszarach kluczowych, w tym w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci, kompetencji cyfrowych i metodycznych nauczycieli (w tym jak bezpiecznie korzystać z nowych technologii, uczyć krytycznego myślenia i przeciwdziałać dezinformacji poprzez edukację), sztucznej inteligencji, innowacyjnych rozwiązań w organizacji pracy szkoły, cyfrowego rozwoju oświaty.

typ projektów: 2. Rozwój narzędzi i metodyki kształcenia ukierunkowanych na wspieranie kształcenia kompetencji kluczowych i kwalifikacji dostosowany do wymagań rynku pracy
Pilotaż modułowych e-podręczników.

typ projektów: 7. Cyfryzacja w edukacji

  • rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, wprowadzanie nowych funkcjonalności;
  • rozwój narzędzi wspierających cyfryzację procesów edukacyjnych, egzaminów zewnętrznych, e-dostęp do danych oświatowych, rozwiązania informatyczne na rzecz wsparcia edukacyjno-specjalistycznego i funkcjonalności wynikających z bieżących potrzeb systemu oświaty. Działania uwzględnią możliwość powiązania informacji na ZPE z danymi gromadzonymi w ZRK;
  • finansowanie uzupełniania oferty e-materiałów do kształcenia zawodowego i ogólnego, przygotowanych zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania/racjonalnych dostosowań, m.in.: materiały specjalistyczne i zaawansowane technologicznie, gry edukacyjne, materiały dotyczące edukacji klimatycznej, wspierające uczniów migrujących, materiały ukierunkowane na wspieranie kształcenia kompetencji kluczowych, przekrojowych i proinnowacyjnych oraz kwalifikacji dostosowanych do wymagań rynku pracy. Realizowane będą szkolenia dotyczące pracy z e-materiałami. E-materiały wypracowane w PO WER zostaną wzmocnione pod względem narzędziowym i metodycznym i będą odnosić się do kreowania środowiska edukacyjnego w oparciu m.in. o gamifikację, web-quest, uczenie przez projekty i problem czy nauczanie przez dociekania naukowe;
  • opracowanie zadań egzaminacyjnych, w tym multimedialnych, z udziałem pracodawców i wprowadzenie nowych funkcjonalności w systemie informatycznym uwzględniających przeprowadzanie egzaminów zawodowych w formule on-line dla uczniów, absolwentów i dorosłych zamierzających potwierdzić efekty wcześniejszego uczenia się. Rozwiązania będą uwzględniały potrzeby integracji i synergii z inicjatywą Wspólnej Infrastruktury Informatycznej Państwa oraz z SIO, SIOEO w ramach rozwijania KSDO. Podniesione zostaną kompetencje autorów, recenzentów i egzaminatorów dotyczące rozwiązań metodycznych. Opracowana zostanie koncepcja uwzględniająca wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość w zadaniach egzaminacyjnych.
Czw., 12 Prn. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła