Niemal 251 milionów złotych – to budżet, który jest do rozdysponowania w drugim naborze wniosków w ramach programu „Cyfrowa Gmina”. Mogą wziąć w nim udział 1063 gminy. Mają na to czas do 22 grudnia br.
Skierowany do wszystkich gmin w Polsce projekt „Cyfrowa Gmina” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu React-EU. Jego budżet to miliard złotych. 17 listopada zakończył się pierwszy nabór wniosków, wzięło w nim udział 720 gmin.
Każda gmina, która przystąpi do programu, może liczyć na wsparcie - minimalna wysokość grantu to 100 000 zł, maksymalna - 2 000 000 zł. Nabór wniosków prowadzi Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować m.in. dalszą cyfryzację swoich urzędów, kupić sprzęt komputerowy dla jednostek podległych, przygotować urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami - wykupić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, wyposażyć urzędy w programy wspierające cyfrowe bezpieczeństwo. Jedno działanie będzie obowiązkowe – audyt cyberbezpieczeństwa.
Szczegółowe informacje na temat programu, wzory dokumentacji, numer infolinii, która jest do dyspozycji samorządowców, można znaleźć na stronie Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Źródło: gov.pl