Wałbrzych ogłosił właśnie postępowanie na wybór partnera prywatnego do realizacji przedsięwzięcia pn. „Poprawa efektywności energetycznej 28 budynków oświatowych Gminy Wałbrzych przewidzianych do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego”. Postępowanie prowadzone jest w trybie dialogu konkurencyjnego.
Jak wskazano w ogłoszeniu o zamówieniu, założeniem projektu jest wykonanie kompleksowej modernizacji energetycznej 28 obiektów użyteczności publicznej w celu uzyskania przez Zamawiającego następujących korzyści:
- osiągnięcie efektu energetycznego, polegającego na obniżeniu poziomu zużycia energii, czego rezultatem ma być obniżenie kosztów mediów ponoszonych w związku z bieżącym funkcjonowaniem obiektów;
- uzyskanie oszczędności w przyszłych wydatkach ponoszonych na utrzymanie technicznej sprawności infrastruktury grzewczej (m.in. ograniczenie przyszłych kosztów ponoszonych przez Podmiot Publiczny na naprawy, remonty i konserwacje);
- sfinansowanie projektu w całości lub w części z wygenerowanych oszczędności finansowych uzyskanych w związku ze zmniejszeniem zużycia energii w obiektach;
- zmniejszenie emisji szkodliwych substancji i pyłów do otoczenia poprzez obniżenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery (efekt środowiskowy);
- podniesienie funkcjonalności i standardu użytkowania obiektów oraz ich estetyki.
Szacowane nakłady inwestycyjne w ramach przedsięwzięcia to suma ok. 36 000 000 zł brutto. Zakładany okres trwania umowy o PPP wynosi 17 lat (w tym 2-letni Etap Inwestycyjny i 15-letni Etap Utrzymania i Zarządzania).
Termin na składanie przez potencjalnych partnerów wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 30 lipca 2019 roku. Według wstępnego harmonogramu, negocjacje z wykonawcami mają potrwać do końca 2019 roku. Podpisanie umowy o PPP planowane jest na luty 2020 roku.