Rzecznik Praw Pacjenta wspólnie z organizacjami pozarządowymi rozpoczyna realizację kolejnej edycji projektu "Łączy nas pacjent”, którego celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną infolinię. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta, 800 190 590, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji.
- Projekt "Łączy nas pacjent” to doceniona i oczekiwana przez pacjentów inicjatywa, dlatego wracamy do niej w kolejnej edycji. Wspólnie z organizacjami pacjentów będziemy mogli jeszcze skuteczniej pomóc pacjentom w walce z ich problemami zdrowotnymi oraz właściwą realizacją ich praw – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:
- edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
- doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
- wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)
Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami wg. określonych zasad, zgodnie z ustalanym wcześniej grafikiem. Grafik dyżurów organizacji można sprawdzić na stronie: www.gov.pl/web/rpp/laczy-nas-pacjent-2024.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zachęca do korzystania z wiedzy i doświadczenia własnych ekspertów oraz organizacji pacjenckich, dzięki temu uzyskać będzie można kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej.
Źródło: RPP