Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pomoc psychologiczna w stanie epidemii

Pomoc psychologiczna w stanie epidemii fotolia.pl

Pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta dyżurują psychologowie, którzy służą pomocą dla osób w kryzysie związanym z zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną.

Wystarczy zadzwonić pod całodobowy, bezpłatny numer 800-190-590 i poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę psychologa.

Pomoc skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemicznego. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postępowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

Prezes NFZ Adam Niedzielski  wyraził zadowolenie, że infolinia okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji dla setek tysięcy Polaków. Dlatego reagując na zgłaszane potrzeby zakres usług infolinii został poszerzony oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących - przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do kontaktu zachęca się każdego, kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach.

Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

Źródło: www.nfz.gov.pl

Czw., 16 Kw. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka