Zakończono realizację pierwszego projektu w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka, z zakresu budowy elektronicznej administracji. 27 kwietnia odbyła się konferencja poświęcona podsumowaniu projektu Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych, realizowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Platforma wspiera ogólnokrajowy system informatyczny powiadamiania ratunkowego, który opracowuje MSWiA. Umożliwia natychmiastowe zlokalizowanie osoby dzwoniącej na numer alarmowy 112 i inne numery ratunkowe, a tym samym pozwala skrócić czas reakcji służb powołanych do niesienia pomocy. Połączenia na numery alarmowe będą odbierane przez Centra Powiadamiania Ratunkowego lub jednostki służb ratunkowych. W CPR lub jednostkach wyświetlany będzie numer telefonu abonenta wzywającego pomoc, a jednocześnie pochodzące z PLI CBD informacje o abonencie i położeniu geograficznym telefonu, z którego wzywana była pomoc.
PLI CBD przygotowana została do obsłużenia do 15 tys. wywołań alarmowych w ciągu 1 minuty oraz do 40 mln wywołań w ciągu miesiąca. Platformę obsługują dwa ośrodki przetwarzania danych zlokalizowane w Boruczy pod Warszawą i w Siemianowicach Śląskich. Do systemu podłączeni są wydzielonymi łączami wszyscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni posiadający powyżej 1 mln abonentów, natomiast pozostali operatorzy podłączają się do PLI CBD za pośrednictwem sieci Internet, dbając o niezbędny poziom zabezpieczeń.
Na realizację przedsięwzięcia przeznaczono ponad 19 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej to ponad 11 mln zł. Wykonawcą Platformy jest konsorcjum firm T4B Sp. z o.o. oraz Qumak-Sekom SA.
W ramach działania społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji PO IG, w trakcie realizacji są takie projekty jak: Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych przygotowywana przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia; pl.ID - Polska ID karta którą realizuje MSWIA; Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych Ministerstwa Finansów.