Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe funkcjonalności Wojewódzkich Centrach Powiadamiania Ratunkowego

Nowe funkcjonalności Wojewódzkich Centrach Powiadamiania Ratunkowego fotolia.pl

Wizualizacja lokalizacji osoby zgłaszającej zdarzenie alarmowe, skrócenie czasu jego obsługi, czy usprawnienie procesu przekazywania zgłoszeń do służb ratunkowych - to tylko niektóre z funkcji nowej wersji SI WCPR. Centrum Projektów Informatycznych zainstalowało system do obsługi numeru 112 we wszystkich 17. Wojewódzkich Centrach Powiadamiania Ratunkowego.

System Informatyczny WCPR w nowej wersji (SI WCPR 2.0) został rozbudowany o dodatkowe funkcjonalności, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi przez przedstawicieli wojewodów i służb podczas zorganizowanych przez CPI warsztatów projektowych. Praktyczną możliwość zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami, a także okazję na wymianę doświadczeń, reprezentanci WCPR-ów będą mieli podczas szkoleń w dniach 4-5 oraz 6-7 grudnia br. w Poznaniu.

Wśród dodatkowych narzędzi dla operatorów numeru alarmowego 112 znalazły się m.in. lokalizacja osoby zgłaszającej, jak i lokalizacja zdarzenia (dzięki integracji SI WCPR z platformą PLI-CBD). Ponadto dodatkowe mechanizmy weryfikacji poprawności danych (walidacji) skracające czas wypełnienia formatki przyjęcia zgłoszenia (która ułatwia operatorom przekazanie zdarzenia służbom). W SI WCPR 2.0 rozbudowano również aplikację dyspozytorni Systemu Wspomagania Dowodzenia (SWD), która pozwala służbom na wizualizację i edycję formatek zgłoszeń i wymiany z Operatorem WCPR statusów obsługi zdarzenia.

Źródło: CPI MAC

Śr., 5 Gr. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka