Wizualizacja lokalizacji osoby zgłaszającej zdarzenie alarmowe, skrócenie czasu jego obsługi, czy usprawnienie procesu przekazywania zgłoszeń do służb ratunkowych - to tylko niektóre z funkcji nowej wersji SI WCPR. Centrum Projektów Informatycznych zainstalowało system do obsługi numeru 112 we wszystkich 17. Wojewódzkich Centrach Powiadamiania Ratunkowego.
System Informatyczny WCPR w nowej wersji (SI WCPR 2.0) został rozbudowany o dodatkowe funkcjonalności, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi przez przedstawicieli wojewodów i służb podczas zorganizowanych przez CPI warsztatów projektowych. Praktyczną możliwość zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami, a także okazję na wymianę doświadczeń, reprezentanci WCPR-ów będą mieli podczas szkoleń w dniach 4-5 oraz 6-7 grudnia br. w Poznaniu.
Wśród dodatkowych narzędzi dla operatorów numeru alarmowego 112 znalazły się m.in. lokalizacja osoby zgłaszającej, jak i lokalizacja zdarzenia (dzięki integracji SI WCPR z platformą PLI-CBD). Ponadto dodatkowe mechanizmy weryfikacji poprawności danych (walidacji) skracające czas wypełnienia formatki przyjęcia zgłoszenia (która ułatwia operatorom przekazanie zdarzenia służbom). W SI WCPR 2.0 rozbudowano również aplikację dyspozytorni Systemu Wspomagania Dowodzenia (SWD), która pozwala służbom na wizualizację i edycję formatek zgłoszeń i wymiany z Operatorem WCPR statusów obsługi zdarzenia.
Źródło: CPI MAC