Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w związku z powodzią, mogą uzyskać pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O co mogą wnioskować przedsiębiorcy?
W placówkach ZUS na specjalnie oznaczonych stanowiskach obsługi klientów przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą uzyskać informacje o możliwych formach pomocy.
Przedsiębiorcy mogą wnioskować o:
- odroczenie terminu płatności składek,
- rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
- umorzenie należności z tytułu składek za osoby opłacające składki na własne ubezpieczenia.
Pomocą w skompletowaniu oraz wypełnieniu niezbędnych dokumentów służą powołani w oddziałach ZUS doradcy do spraw ulg i umorzeń.
Aby ZUS mógł udzielić ulgi, płatnik powinien złożyć wniosek w tym zakresie oraz oświadczenie, że jest on podmiotem poszkodowanym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo. ZUS uprościł procedurę rozpatrywania takich wniosków. Procedura będzie opierała się o oświadczenie płatnika. Nie będzie konieczności składania dokumentów obrazujących sytuację ekonomiczno-finansową z ostatnich 3 lat.
Źródło: ZUS