Minister Cyfryzacji w komunikacie wydanym 21 grudnia br. zdecydował, że termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego to 1 października 2024 r.
W związku z czym (między innymi) jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, szkoły czy osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, mają czas do 1 października 2024 r. na dokonanie obowiązków jakie nakłada na nie ustawa o doręczeniach elektronicznych.
Jak poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji, do czasu zaistnienia obowiązku tj. 1 października 2024 r. planowane są następujące działania, które mają na celu udoskonalenie systemu e-doręczeń:
- zwiększenie limitu wielkości wiadomości z załącznikami z 15 MB do 500 MB,
- zwiększenie maksymalnej liczby adresatów wiadomości masowej z 15 do 1000 adresatów,
- zmiana się momentu wystawienia dowodu doręczenia – będzie to następowało w chwili otwarcia wiadomości – obecnie dzieje się to, gdy odbiorca loguje się do skrzynki do e-Doręczeń,
- w aplikacji mObywatel zostaną uruchomione powiadomienia z e-Doręczeń,
- będzie możliwe podpisywanie wiadomości za pomocą profilu zaufanego.
Z komunikatem można zapoznać się tutaj.