MPiPS opublikowało na swojej stronie internetowej projekt rozporządzenia w sprawie wzoru formularza zgłoszenia do rejestru klubów integracji społecznej. Zmiany w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym wprowadzone ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz niektórych innych ustaw wprowadziły obowiązek prowadzenia przez wojewodę rejestru klubów integracji społecznej.
Wprowadzenie rejestru klubów integracji społecznej miało na względzie uzyskiwanie i gromadzenie rzetelnych danych o miejscach i podmiotach prowadzących kluby integracji społecznej.
Wpis w rejestrze prowadzonym przez wojewodę dokonywany będzie na mocy przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym w formie zgłoszenia podmiotu prowadzącego klub integracji społecznej, w terminie 30 dni od daty zgłoszenia.
Nowa regulacja zobowiązała ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego do określenia w drodze rozporządzenia wzoru formularza zgłoszenia oraz niezbędnych załączników. Dane zebrane za pomocą formularza pozwolą na identyfikację miejsc oraz podmiotów prowadzących kluby integracji społecznej. Za pomocą formularza zebrane zostaną dane zawierające oznaczenie nazwy miejscowości, adresu oraz kontaktu z podmiotem prowadzącym klub. Druga część formularza pozwoli na zebranie następujących danych klubu integracji społecznej: nazwa, adres, data utworzenia i rozpoczęcia działalności klubu oraz dane do nawiązania kontaktu.
Źródło: www.mpips.gov.pl